Comunicate de presă

ANCOM si ANPC colaboreaza pentru protejarea utilizatorilor de servicii de comunicatii

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii (ANCOM) si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au semnat un protocol de colaborare pentru protejarea intereselor utilizatorilor de servicii de comunicatii electronice si servicii postale din România.

Protocolul de colaborare încheiat între cele doua Autoritati urmareste sa asigure o mai buna protectie a drepturilor si intereselor utilizatorilor, precum si informarea si educarea acestora, în domeniul serviciilor de comunicatii electronice si al serviciilor postale. Procedurile institutionale vor fi astfel eficientizate în beneficiul publicului, prin formularea unui plan de actiune comun în baza caruia ANCOM si ANPC îsi vor acorda asistenta reciproca pentru anumite domenii.

Era nevoie de un astfel de acord între ANPC si ANCOM, institutii cu atributii complementare, pentru a putea raspunde mai bine nevoilor pe care le au utilizatorii de servicii de comunicatii. Primim adeseori petitii si reclamatii din partea utilizatorilor pe care ANCOM nu are instrumentele legale sa le rezolve si este nevoie sa îi redirectionam pe oameni catre ANPC. Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor, de cealalta parte, are instrumentele legale, dar duce lipsa de specialisti în comunicatii. Protocolul semnat astazi ne va permite sa cooperam pentru a proteja mai bine interesele utilizatorilor si pentru a rezolva cu mai multa eficienta problemele pe care le pot întâmpina acestia”,  a declarat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu.

Consideram ca prin semnarea acestui protocol, cele doua institutii vor contribui la asigurarea unui cadru care sa întareasca protectia intereselor consumatorilor si concurenta loiala între operatorii economici”, a declarat Constantin Cerbulescu, presedinte ANPC.

Cele doua autoritati vor colabora pe domenii direct legate de protejarea utilizatorilor, precum:  solutionarea petitiilor utilizatorilor finali, supravegherea si controlul activitatilor furnizorilor în situatia în care acestia nu respecta drepturile sau interesele utilizatorilor, încalca clauzele contractuale sau prvederile privind informarea corecta a utilizatorilor, verificarea contractelor-cadru încheiate între utilizatori si furnizori, consultari privind proiecte de acte normative referitoare la drepturile utilizatorilor.