Comunicate de presă

ANCOM supune consultării publice Planul de acţiuni pentru anul 2014

31.10.2013

 
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a publicat astăzi spre consultare publică propunerile pentru planul de acţiuni al Autorităţii pentru anul 2014.
ANCOM va continua să se implice activ în implementarea legii infrastructurii. După ce în anul 2013 ANCOM a luat măsuri pentru ca toţi cei vizaţi de lege să cunoască drepturile şi obligaţiile ce le revin, în anul 2014, ANCOM va demara un proiect de realizare a unui inventar naţional al reţelelor publice de comunicaţii electronice şi al elementelor de infrastructură asociate acestora, ce se va întinde pe mai mulţi ani şi, totodată, va continua campania de comunicare a prevederilor legii infrastructurii.
Pentru a promova concurenţa în domeniul comunicaţiilor electronice, ANCOM va revizui pieţele relevante corespunzătoare serviciilor de acces la buclă locală şi de linii închiriate-segmente terminale, va identifica eventualii furnizori cu putere semnificativă şi măsurile de reglementare corespunzătoare.
Pe direcţia administrării eficiente a spectrului radio, ANCOM va susţine procesul de trecere la televiziunea digitală terestră prin organizarea procedurii de selecţie privind acordarea a cinci multiplexe DTV. De asemenea, Autoritatea va elabora documentaţia aferentă organizării procedurii de selecţie pentru acordarea drepturilor de utilizare a spectrului în banda 3400 - 3800 MHz, va adopta Strategia privind acordarea drepturilor de utilizare a benzilor de 410 şi 450 MHz şi va elabora strategia privind acordarea drepturilor de utilizare a spectrului radio rămas nealocat în urma licitaţiei din 2012 în benzile de 800 MHz şi 2600 MHz.
Pentru creşterea gradului de informare a utilizatorilor, Autoritatea are în vedere modificarea Deciziei preşedintelui ANC nr. 77/2009. Totodată, Autoritatea va desfăşura o amplă campanie de control la furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului, pentru a verifica includerea clauzelor minime în contractele încheiate cu utilizatorii finali.
În domeniul poştal, în anul 2014, ANCOM va determina costul net şi va stabili mecanismele de finanţare pentru serviciul universal poştal şi va aproba contractul-cadru şi regulile de furnizare a serviciilor poştale din sfera serviciului universal. Accesul la serviciul universal reprezintă dreptul oricărei persoane de a beneficia de furnizarea permanentă a serviciilor poştale de bază, la un anumit nivel de calitate, în orice punct de pe teritoriul României, la tarife accesibile tuturor utilizatorilor.
Pentru a contribui la prevenirea incidentelor ce pot afecta securitatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice destinate publicului, Autoritatea va elabora un ghid de implementare a măsurilor minime de securitate ce trebuie luate de către furnizori şi un ghid de raportare a incidentelor care au afectat securitatea şi integritatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice. Totodată, Autoritatea va întocmi un raport privind incidentele care au avut loc în cursul anului 2013, precum şi un raport privind măsurile de securitate implementate de operatori.
Planul de acţiuni al ANCOM propus pentru anul 2014 poate fi consultat aici, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 30.11.2013, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Nouă nr.2, sector 3, Bucureşti), direct la registratură sau prin intermediul direcţiilor regionale ale Autorităţii. Observaţiile pot fi transmise şi prin fax la numărul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.org.ro.