Comunicate de presă

Atenție la prelungirea contractului de telefonie, internet sau televiziune

11.04.2016

 

 

Contractele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se prelungesc, de regulă, automat, fie pe perioade succesive egale cu durata contractuală inițială, fie pe o perioadă nedeterminată, fără a fi nevoie de un alt demers din partea utilizatorilor sau a furnizorilor.
Atenție! Operatorii le pot oferi utilizatorilor beneficii suplimentare la prelungire (de ex. reduceri la echipamente sau la planuri tarifare), īnsă aceasta presupune, de cele mai multe ori, īncheierea unui act adițional și īnceperea unei noi durate contractuale minime. Dacă utilizatorul dorește īncetarea contractului īnainte de expirarea acestei noi durate contractuale, furnizorul poate solicita plata unor penalități de reziliere anticipată.
Īn cazul īn care contractul se prelungește automat (fie pe o perioadă nedeterminată, fie cu o perioadă egală cu perioada inițială sau cu o altă perioadă determinată), dar oferta rămāne neschimbată și nici nu se achiziționează vreun echipament la preț redus, utilizatorii nu vor plăti nicio taxă pentru īncetarea contractului, asociată perioadei minime contractuale, avānd īn vedere că aceasta a expirat. Īn această situație, serviciul de telefonie, internet sau televiziune este furnizat īn continuare atāta timp cāt nici utilizatorul, nici furnizorul nu fac niciun demers pentru īncetarea contractului.
Potrivit Deciziei președintelui ANCOM nr.158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali,furnizorii trebuie să publice pe paginile de internet informații referitoare la durata contractelor pentru servicii de telefonie, internet și televiziune, prezentate īntr-un mod corect, detaliat și inteligibil. Utilizatorii pot afla mai multe detalii despre contractele īncheiate cu furnizorii și despre informațiile pe care aceștia sunt obligați să le publice pe site-urile proprii de internet prin intermediul secțiunii InfoCentru din website-ul ANCOM.
Ce, cum şi unde reclami
Dacă ai īncheiat un contract īn care nu se precizează dacă și cum se realizează prelungirea contractului, ANCOM poate lua măsuri. Vezi cum poți transmite o sesizare consultānd secțiunea Sesizează ANCOM!

 

Ai dreptul să fii notificat cu 30 de zile īnainte de data la care contractul se prelungește īn mod automat pentru a-ți exprima opțiunea de prelungire a valabilității acestuia. Īn cazul īn care nu ai primit această notificare, te poți adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
 
Pe acelasi subiect:
 

 

 

 

 

 

 

 

Cum poate fi modificat contractul de telefonie, internet sau televiziune
 
Contractul de telefonie, internet sau televiziune - care este perioada minimă contractuală