Comunicate de presă

Cum e mai bine sa expediezi un colet

19.10.2016

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii (ANCOM) recomanda celor care doresc sa expedieze un colet pe teritoriul României sau în strainatate sa se informeze cu privire la caracteristicile specifice fiecarui tip de serviciu de curierat, mai ales atunci când este vorba despre coletele care trebuie livrate în anumite intervale de timp și în anumite condiții de siguranța sau coletele care conțin bunuri de valoare.    
Servicii utile pentru coletele cu un conținut valoros
Pentru situațiile în care expeditorii doresc sa aiba dovada predarii coletului sau sa beneficieze de o asigurare a bunului transportat, este indicat sa opteze pentru unul dintre urmatoarele servicii:
·      serviciul Confirmare de primire – furnizorul transmite automat expeditorilor dovada predarii coletului, respectiv confirmarea scrisa a destinatarului;
·      serviciul Trimitere recomandata furnizorul asigura o garantie forfetara împotriva riscurilor de pierdere, furt, distrugere totala sau partiala ori deteriorare a coletului și transmite expeditorilor, la cerere, dovada livrarii coletului catre destinatar;
·      serviciul Trimitere cu valoare declarata – furnizorul despagubește expeditorul cu maxim valoarea declarata a coletului, în cazul pierderii, furtului, distrugerii totale sau partiale ori deteriorarii acestuia și transmite expeditorilor, la cerere, dovada livrarii coletului catre destinatar.
Servicii utile pentru livrarea rapida a coletelor
Pentru situațiile în care utilizatorii au nevoie ca livrarea coletului sa se realizeze într-un timp scurt, garantat, este indicat sa apeleze la urmatoarele servicii:
·       serviciul Express – furnizorii asigura livrarea coletelor în maxim 12 ore în aceeași localitate, maxim 24 de ore între orașele reședința de județ și intrajudețean, respectiv maxim 36 de ore între oricare alte doua localitați din România angajându-și totodata raspunderea pentru predarea cu întârziere a coletelor catre destinatari;
·       serviciul Livrare speciala – expeditorul are posibilitatea sa stabileasca detaliile livrarii coletului, precum data si ora predarii, sau ordinea de predare în cazul mai multor destinatari.
Aceste servicii sunt furnizate, în general, la un cost mai mare decât cel al unei trimiteri obișnuite.
Alegerea furnizorului
În momentul în care utilizatorii vor sa aleaga un furnizor de servicii de curierat, este bine sa țina cont de urmatoarele aspecte:
  • conditiile de calitate asumate pentru livrarea coletelor (în special timpii de livrare);
  • tarifele percepute;
  • conditiile de acceptare a coletelor în rețeaua poștala.
Utilizatorii se pot informa asupra acestor aspecte consultând Condițiile generale de furnizare a serviciilor poștale, respectiv oferta comerciala, disponibile pe paginile de internet ale furnizorilor sau la punctele de lucru ale acestora. Utilizatorii pot afla din paginile de internet ale furnizorilor și aria de acoperire a rețelelor poștale, de exemplu localitațile pentru care nu se solicita plata unor sume suplimentare per kilometru.
Pentru a afla care furnizori presteaza un anumit tip de serviciu, precum livrarea de colete, cei interesați pot accesa pe pagina de internet a ANCOM Lista furnizorilor de servicii poștale autorizați,din care, utilizând opțiunea de „Filtrare avansata” și bifând tipul de serviciu dorit, vor obține lista tuturor furnizorilor care sunt autorizați sa presteze serviciul cautat. Lista cu punctele de lucru ale furnizorilor de servicii poștale este disponibila pe pagina de internet a ANCOM aici.
Mai multe detalii despre tipurile de servicii poștale pe care utilizatorii le au la dispoziție se gasesc în InfoCentrul ANCOM, aici.
Ce, cum și unde reclami
În cazul în care furnizorii de servicii poștale nu afișeaza la punctele de lucru ori pe paginile de internet Condițiile generale de furnizare a serviciilor poștale, te poți adresa ANCOM, urmând pașii descriși în secțiunea Sesizeaza ANCOM.

Daca furnizorii nu își respecta obligațiile asumate, precum timpii de livrare a coletelor, te poți adresa Autoritații Naționale pentru Protecția Consumatorilor(ANPC).