Comunicate de presă

Cum poate fi suspendat abonamentul de telefonie, internet sau televiziune

15.09.2016

Contractul pentru serviciile de telefonie, internet sau televiziune poate fi suspendat pe parcursul derularii fie la cererea utilizatorilor, fie din inițiativa furnizorului, în funcție de prevederile pe care le conține. Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii (ANCOM) le amintește utilizatorilor de servicii de comunicații în ce situații poate fi realizat acest lucru.
La cererea utilizatorului
Deși operatorii nu sunt obligați prin lege sa le ofere clienților, la cerere, posibilitatea de a suspenda furnizarea serviciilor de telefonie, internet sau televiziune, unii dintre ei ofera aceasta facilitate pentru perioade limitate. În aceasta situație, contractele încheiate ar trebui sa conțina informații precum:
  • perioada maxima pentru care poate fi solicitata suspendarea furnizarii serviciului
  • daca aceasta perioada va prelungi proporÈ›ional durata contractuala iniÈ›iala (perioada contractuala minima)
  • în ce condiÈ›ii se realizeaza reconectarea – de exemplu, daca se percep taxe pentru reconectare  
Utilizatorii interesați de aceasta facilitate pot afla direct de la furnizorul lor (relații cu clienții, magazine etc.) unde și cum trebuie depusa cererea pentru suspendarea temporara a serviciului.
Din inițiativa furnizorului
În funcție de prevederile contractelor încheiate cu utilizatorii finali, furnizorii pot suspenda din proprie inițiativa serviciul de telefonie, internet sau televiziune, în situații precum:
·         neplata facturilor în termenul indicat în contract
·         nerespectarea altor obligații contractuale 
·         suspiciunea existenței unei fraude sau a unui abuz
ANCOM le amintește utilizatorilor ca în contractul încheiat cu furnizorii de servicii de comunicații trebuie sa regaseasca cel puțin urmatoarele informații referitoare la suspendarea serviciilor de catre furnizori:
  • în ce situaÈ›ii poate fi suspendata furnizarea serviciilor
  • eventualele consecinÈ›e ale suspendarii asupra celorlalte drepturi È™i obligaÈ›ii contractuale – de exemplu, suspendarea pentru neplata a unui abonament ar putea atrage È™i suspendarea celorlalte abonamente deÈ›inute la furnizorul respectiv; suspendarea pentru frauda sau abuz poate atrage plata unor despagubiri etc.
  • în ce condiÈ›ii se poate relua furnizarea serviciului - de exemplu, dupa plata la zi a facturilor È™i a unei taxe de reconectare
Ce, cum și unde reclami
Daca ai încheiat un contract în care nu sunt precizate condițiile de suspendare a furnizarii serviciului deși furnizorul ofera aceasta facilitate sau își exercita acest drept, ANCOM poate lua masuri. Vezi cum ne poți transmite o sesizare.

 

Daca furnizorul nu își respecta obligaÈ›iile contractuale referitoare la suspendarea furnizarii serviciului te poÈ›i adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.Â