Evenimente

Vorbitori

    Cuvânt de bun venit:                         Cuvânt de deschidere:


    • Catalin Marinescu

      Marius Catalin Marinescu a fost numit Presedinte al ANCOM în aprilie 2009, pentru un mandat de sase ani. Inginer în telecomunicatii, Catalin Marinescu activeaza în acest sector înca din anul 1990, atât în cadrul unor companii precum Romtelecom (15 ani), cât si în cadrul unor institutii publice - Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei, al carui presedinte a fost în perioada 2005-2007, sau Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Din punct de vedere profesional este interesat, în principal, de dezvoltarea abilitatilor de management, relatii internationale, precum si de politicile din domeniul resurselor umane. Pe plan international, Dl. Marinescu a detinut în 2012 functia de vicepresedinte al Grupului Reglementatorilor Europeni petru Comunicatii Electronice (BEREC). În 2013 detine simultan functiile de presedinte al Consiliului Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (UIT), presedinte al Retelei Reglementatorilor în Telecomunicatii din Tarile Francofone (FRATEL) si vicepresedinte al Grupului Reglementatorilor Europeni pentru Servicii Postale (ERGP).

    • Doreen Bogdan-Martin

      Doreen Bogdan-Martin este Director al Departamentului pentru Planificare Strategica si Managementul Membrilor al Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (UIT) de la începutul anului 2008. Ea acționeaza în calitate de consilier al Secretarului General al UIT, fiind responsabila de comunicare, afaceri externe, strategii corporative și managementul aspectelor privind membrii UIT - precum și de conducerea activitatii Comisiei Broadband UIT-UNESCO pentru Dezvoltare Digitala. Doreen Bogdan-Martin a fost în trecut Sef al Diviziei de Reglementare și Mediu de Piața din cadrul Biroului pentru Dezvoltare în Telecomunicații (BDT) al UIT, unde a fost responsabila pentru programele privind Reforma în Reglementare si Economie și Finanțe. Este o autoritate recunoscuta în domeniul tendințelor de reglementare și a politicilor la nivel mondial, fiind si co-autor la o serie de publicații ale Uniunii. Înainte de a se alatura UIT în 1994, dna. Bogdan-Martin a lucrat ca specialist în politici de telecomunicații în Administratia Naționala pentru Telecomunicații și Informatii (NTIA) a Statelor Unite ale Americii. Doreen deține o diploma de master în domeniul politiciilor de comunicatii de la Scoala pentru Servicii Internationale de la Universitatea Americana, Washington DC. Este casatorita si are patru copii.

    • Dan Nica

      Dan Nica este la al treilea mandat de ministru al Comunicatiilor. De numele sau se leaga cei mai importanti pasi facuti de România în privinta trecerii la Societatea Informationala. Introducerea instrumentelor de e-government, utilizarea în premiera a sistemului de e-licitatie, liberalizarea pietei de telecomunicatii în România, a doua etapa a privatizarii Romtelecom, initierea legislatiei necesare pentru folosirea semnaturii electronice - sunt doar câteva dintre realizarile sale care au schimbat societatea româneasca. Dan Nica are o experienta de peste 20 de ani în domeniul comunicatiilor si detine titlul de doctor în Stiintele Comunicarii. De altfel, tema care a stat la baza elaborarii tezei sale de doctorat este guvernarea electronica, Dan Nica fiind co-autorul lucrarii premiate de Academia Româna, Le Gouvernement ėlectronique (Concepts Appliquės en Roumanie.


     

Prima sesiune - masă rotundă

 

    Moderator:

  • J.Scott Marcus

    Scott Marcus este Director, Manager de departament şi Senior Consultant în cadrul WIK. Dl. Marcus este un generalist foarte publicat şi recunoscut pe scară largă în domenii ca politicile de reglementare, economie şi tehnologia telecomunicaţiilor. Domnul Marcus este un experimentat manager de proiecte, conducând numeroase proiecte impresionante pentru Parlamentul European şi Comisia Europeană, inclusiv două studii privind Piaţa Unică Digitală pentru Parlamentul European, în 2013. Anterior, a ocupat funcţia de Consilier Superior pentru tehnologia internetului pentru FCC, o poziţie la acelaşi nivel cu economist-şef al FCC şi şef tehnolog. Înainte de aceasta, a fost Chief Technology Officer (CTO) al Genuity, Inc. (GTE Internetworking), unul dintre cei mai importanţi transportatori IP din lume la momentul respectiv. În 2004, a fost detaşat pe lângă Comisia Europeană (DG INFSO), ca Partener Transatlantic în cadrul Fondului Marshall pentru Germania al Statelor Unite. Dl. Marcus este licenţiat în Ştiinţe Politice (Administraţia Publică) al City College din New York şi deţine un master de la Şcoala de Inginerie de la Universitatea Columbia. Este membru al Comitetului Ştiinţific al Programului Comunicaţii şi Media din cadrul Şcolii de Reglementare din Florenţa (FSR), o unitate a Institutului Uniunii Europene (IUE)/Centrul pentru Studii Avansate Robert Schuman (RSCAS). De asemenea, este membru al GLOCOM (Centrul pentru Comunicaţii Globale, institut de cercetare al Universităţii Internaţionale din Japonia). Membru senior al IEEE, el a fost co-editor pentru politici publice şi reglementare al IEEE Communications Magazine, s-a aflat în conducerea Registrului American pentru Numere Internet (ARIN) din 2000 până în 2002, în Consiliul de Conducere pentru Reuniuni şi Conferinţe al Societăţii IEEE pentru Comunicaţii din 2001 până în 2005, fiind şi preşedinte al IEEE CNOM. Este autorul a numeroase lucrări şi al cărţii Designing Wide Area Networks and Internetworks: A Practical Guide, Addison Wesley, 1999. Mare parte din publicaţiile sale sunt interdisciplinare, combinând analizele de politici publice, economie şi tehnologie.

     

    Vorbitori:

     

  • Asta Sihvonen-Punkka

    Asta Sihvonen-Punkka este directorul general al autorităţii finlandeze de reglementare în comunicaţii (FICORA) din martie 2011. În perioada iulie 1998 - februarie 2011 a ocupat funcția de director general al Autorității Pieței de Energie, autoritatea de reglementare finlandeză pentru piețele de energie electrică și gaze, precum și pentru negocierea emisiilor de gaze cu efect de seră. Înainte de aceasta, între 1989 şi 1998, a lucrat la Autoritatea de Concurență din Finlanda, deţinând diverse funcţii. Dna. Sihvonen-Punkka a absolvit în 1985 Academia de Studii Economice din Helsinki, cu specializare în economie, şi un master la Facultatea de Agricultură și Silvicultură a Universităţii din Helsinki. În timp ce a lucrat în cadrul Autorităţii Pieței de Energie, dna. Sihvonen-Punkka a avut un rol activ în cooperarea dintre autorităţile de reglementare în domeniul energetic. Între decembrie 2005 și februarie 2011 a fost președinte al Grupului de lucru comun pentru energie electrică al celor două organizații europene ale reglementatorilor din domeniul energiei, deţinând şi funcţia de Vicepreședinte al Grupului Reglementatorilor Europeni pentru Energie Electrică și Gaze (ERGEG) și pe cea de Vicepreședinte al Consiliului Reglementatorilor Europeni în Domeniul Energiei (CEER).

  • Lidia Kozlowska

    Lidia Kozłowska a fost numită Președinte adjunct al Oficiului pentru Comunicații Electronice din Polonia (UKE) de către Ministrul pentru Administrație și Digitalizare, în aprilie 2012. Este absolventă a Universităţii Tehnologice din Varșovia şi deţine o diplomă în ingineria telecomunicațiilor. De-a lungul întregii sale cariere sale profesionale a lucrat în sectorul de telecomunicații . În 1996, a început să lucreze pentru Netia şi, când a părăsit compania în 2000, avansase în funcția de Director executiv adjunct de marketing. A lucrat apoi ca Vicepreședinte de marketing la Energis, acum cunoscut sub numele de GTS. În 2003 a fost numită Director pentru clienții business la Telekomunikacja Polska (Orange). Înainte de numirea sa ca Președinte adjunct al UKE, a fost consultant independent atât în România cât și Republica Cehă, unde, printre alte responsabilităţi, a fost consilier al Telefonica O2 pentru piețele dedicate clienţilor persoane juridice. La UKE, Lidia Kozłowska supraveghează activitatea Departamentului pentru Piaţa de Gros a Telecomunicațiilor, Departamentului pentru Tehnologie, Departamentului de Dezvoltare a Infrastructurii și a birourilor regionale ale UKE.

    Director General, Agentia pentru Posta si Comunicatii Electronice (APEK), Slovenia

  • Annegret Grobel

    Dr. Annegret Groebel, şef al departamentului Coordonare Internaţională al Autorităţii Germane pentru Reglementare în Poştă şi Telecomunicaţii din 2001, ea deţine poziţii-cheie în Grupul Reglementatorilor Independenţi (IRG) şi este implicată activ în activitatea Grupului Reglementatorilor Europeni (ERG) și a Grupului Reglementatorilor Europeni pentru Comunicaţii Electronice (BEREC), fiind preşedinte al I/ERG din partea BNetzA în 2009. Deţinând o diplomă în economie de la Universitatea din Heidelberg, doctoratul în ştiinţe politice de la Universitatea din Mannheim şi un master în management administrativ european de la FH Bund (Bruehl), Dr. Groebel lucrează în autoritatea germană de reglementare din 1997. La început ca membru al consiliului pentru Interconectare şi Acces, preluând apoi conducerea departamentului de coordonare internaţională, ea a fost de la acel moment responsabilă pentru toate contactele cu organismele europene şi non-europene de reglementare, precum şi pentru contactele cu Comisia Europeană, iar din iulie 2005 este responsabilă şi de coordonarea cu reglementatorii din domeniul energiei, inclusiv grupurile relevante (CEER / ERGEG, acum ACER). Între 2005 şi 2010 a îndeplinit funcţia de Managing Director pentru toate unităţile care raportau preşedintelui BNetzA (serviciul litigii, biroul de presă etc.), iar în 2009 a fost promovată şef al departamentului Relaţii Internaţionale/ Reglementări Poştale, cu responsabilităţi la nivel naţional şi internaţional. Dr. Groebel are excelente cunoştinţe legate de cadrul de reglementare european pentru comunicaţii electronice şi implementarea acestuia, dar şi de cadrul de reglementare pentru piaţa internă a energiei. Are experienţă în consilierea autorităţilor publice cu privire la reforma în domeniul reglementării şi la reglementările specifice sectorului. Dr. Annegret Groebel este autoarea a numeroase publicaţii în domeniul reglementării telecomunicaţiilor şi energiei şi, pentru o perioadă considerabilă de timp, a ţinut cursuri pe teme de economie, finanţe, politică socială, politică comercială şi integrare europeană, precum şi cu privire la cadrul de reglementare de pe pieţele de telecomunicaţii şi energie germane şi europene, la diferite universităţi şi academii din Germania, Italia şi Elveția.

  • Rene Donni

    René Dönni este Director Adjunct şi Co-Leader al Diviziei Servicii Telecom în cadrul Oficiului Elveţian Federal pentru Comunicaţii (OFCOM Elveţia). El s-a alăturat Oficiului în 1995 și a fost implicat în pregătirea liberalizării pieței de telecomunicații din Elveția, care a avut loc la 1 ianuarie 1998. Între 1997 și 2002, dl. Dönni a fost manager de proiect pentru licitaţiile pentru acordarea licențelor de telefonie mobilă și şef Comunicații Mobile și prin Satelit în cadrul OFCOM Elveția. Din 2002 până în 2012, a condus activităţile pe domeniile economie și statistici ale OFCOM Elveția și s-a ocupat de aspectele legate de accesul pe piață și analize economice, atât la nivel național cât și în context internațional. René Dönni deține o diplomă universitară în economie, precum și una în inginerie electrică.

 

A doua sesiune - workshop

 

    Moderator:

  • Varujan Pambuccian

    Varujan Pambuccian este matematician, doctor în matematică al Facultăţii de Matematică a Universităţii din Bucureşti, universitate în care predă din anul 1990 şi până în prezent în domenii ca Metode numerice, Arhitecturi de sisteme de calcul, Magnetohidrodinamică sau Teoria relativității și cosmologie. De asemenea, a lucrat între 1984 şi 1990 la Institutul pentru Tehnică de Calcul şi a condus o serie de proiecte complexe în domeniul graficii digitale, a calculului simbolic, a proiectării asistate de calculator și a virtualizării. Din anul 1996 reprezintă minoritatea armeană (Uniunea Armenilor din România) şi comunitatea IT&C din România în Parlament. În această perioadă a iniţiat peste 60 de proiecte de acte normative, iar în perioada 2000-2008 a condus Comisia pentru Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor din Camera Deputaţilor, pe care a înfiinţat-o şi al cărei membru este şi în prezent.

     

    Vorbitori:

     

  • Alexandrina Dospinescu

    Alexandrina Dospinescu este Senior Associate în echipa CMS Comercial și Reglementare din România. Este licenţiată în drept la Facultatea de Drept, Universitatea din București, este licenţiată în Drept European la Panthéon Sorbonne, Universitatea din Paris şi deţine o diplomă de studii postuniversitare în domeniul dreptului concurenței CE de la Kings College, Universitatea din Londra. Având peste un deceniu de experiență în drept comercial şi de reglementare şi în lucrul in-house pentru diferite instituții guvernamentale, practica ei se concentrează pe concurenţă generală comercială, achiziții publice, reglementare, concesiuni, legislația UE şi a parteneriatelor public-private, cu accent special pe tehnologie, media, telecomunicații și infrastructură. Experiența Alexandrinei include consiliere cu privire la punerea în aplicare a unui proiect major de dezvoltare a infrastructurii de bandă largă finanțat din fonduri structurale, care vizează zonele rurale din România, la termenii care reglementează accesul terților la proiecte de infrastructură de mari dimensiuni dezvoltate cu sprijinul autorităților publice, la achiziții și aspecte contractuale referitoare la unele dintre cele mai importante proiecte de construcții de autostrăzi din România, precum şi la investigațiile Consiliului Concurenței și litigii privind cazurile de abuz de poziție dominantă în sectorul serviciilor poștale și telecomunicațiilor. Înainte de a se alătura CMS, Alexandrina a fost partener într-o firmă de avocatură românească de renume, unde a condus departamentul Telecomunicaţii & Reglementare, iar înainte de aceasta a ocupat funcția de vicepreședinte al Autorității Naționale de Reglementare în Comunicații (ANRC) timp de șapte ani. De asemenea, a lucrat ca secretar de stat pentru Integrare Europeană și Relații Internaționale în cadrul Ministerului Comunicațiilor și Tehnologiei Informației din România. Alexandrina vorbeşte fluent engleză şi franceză.

  • Gabriela Vlad

    Gabriela Vlad este șef departament IT în cadrul Primăriei Municipiului Brașov din 1999 și vicepreședinte al Asociaţiei Naţionale a Informaticienilor din Administraţia Publică Locală. Din anul 2000 este lector IT în cadrul Camerei de Comerț și Industrie Brașov. Este Manager de proiect certificat COR 242101 și deține diploma de master în Managementul proiectelor cu finanţare internaţională în administraţia publică locală. Principalele domenii de interes includ TIC, e-Government (smart/digital cities), management de proiect, analiză de business, îmbunătățirea proceselor organizaționale, fiind activ implicată în elaborarea și implementarea strategiei de informatizare a Primăriei Braşov, urmărind modernizarea infrastructurii hardware, software, de comunicaţii şi cea educaţională în Primăria Brașov şi acordând o deosebită atenţie dezvoltării serviciilor electronice oferite de administraţia publică locală cetăţenilor şi mediului de afaceri. Gabriela Vlad a condus implementarea și modernizarea sistemului informatic integrat la nivelul Primăriei Brașov și al serviciilor subordonate, prin dezvoltarea subsistemelor software de tip back office (ERP, management documente, arhiva electronică, GIS, CRM, planificare și urmărire investiții, etc), inclusiv conducerea unor proiecte informatice de mare anvergură finanţate din fonduri europene, care oferă noi servicii electronice cetăţenilor, mediului de afaceri şi partenerilor, promovează utilizarea mijloacelor electronice în comunicarea cu administrația și asigură eficientizarea activităţii interne a personalului Primăriei - Primăria Braşov la un click distanţă!, Digital cities-A network for rapid and sustainable ICT Regional adoption, Dispecerat tehnic integrat la nivelul Municipiului Braşov - Servicii electronice geospaţiale, e-Turist în Braşovul istoric, Dezvoltare locală prin educaţie flexibilă: Implementarea unei platforme e-Learning la nivelul Primăriei Municipiului Braşov. Două dintre proiecte acoperă un sector mult mai larg de investiţii pe domeniul public, inclusiv proiecte de modernizare a infrastructurii municipiului Brașov - Telegestiunea sistemului de iluminat public şi Managementul informatizat al transportului public în comun.

     

  • Mats Berggren

    Mats Berggren deţine funcţia de CEO al reţelei metropolitane deschise Umea Energi Umenet AB din oraşul universitar Umel din Suedia, cunoscută sub numele de UmeNet. UmeNet a fost înfiinţată în anul 1995, iar din 1999 oferă pe piaţă o reţea metropolitană transparentă. Astăzi, UmeNet este una dintre cele mai conectate reţele metropolitane din lume, cu cea mai rapidă reţea de comunicaţii în bandă largă din Europa. UmeNet a fost, de asemenea, una dintre primele reţele metropolitane care a oferit 1 Gbit/s pentru clienţii persoane fizice. Mulţumită reţelei de fibră optică UmeNet, aproximativ 90% din locuitorii din cadrul municipalităţii Umel au astăzi acces la comunicaţii în bandă largă prin fibră optică. Mai mult, UmeNet a conectat la reţeaua metropolitană aproximativ 80 de sate mai mici din împrejurimile oraşului Umel. De-a lungul dezvoltării UmeNet, Mats Berggren a constituit o forţă motrice şi a jucat un rol esenţial în crearea şi stabilirea unor standarde pentru dezvoltarea continuă şi investiţii în zonă. Simultan cu poziţia de CEO, Mats a jucat un rol important în dezvoltarea Asociaţiei Reţelelor Metropolitane Suedeze, făcând parte din Consiliul de Administraţie din anul 2004 şi deţinînd atât funcţia de preşedinte al Consiliului, cât şi pe cea de vice-preşedinte.

  • Petrica Ciupitu-Istrate

     

    Petrică Ciupiu-Istrate este absolvent al Facultății de drept din cadrul Univesității Danubius din Galați, promoția 2001. În 2007 a urmat cursurile de master în Dreptul Afacerilor din cadrul Univesității „Nicolae Titulescu”. Şi-a început cariera profesională în structurile administrației publice responsabile cu sectorul IMM în 2002, mai întâi în cadrul structurii de relații publice, apoi în structurile juridice din cadrul acelor instituții publice. Din 2006 se implică în activitatea de gestionare a fondurilor structurale din cadrul programului operațional sectorial Creșterea competitivității economice, în special pentru axa destinată investițiilor productive în sectorul IMM. În 2010, a schimbat sectorul de activitate, cel al IMM, cu cel al IT&C și s-a angajat în cadrul Organismului Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale (OIPSI).

     

  • Ioana Gheorghiade

    Ioana Gheorghiade are o experiență vastă în corporate banking pe piața româneasca. Ea este CFA (Chartered Financial Analyst) - membru al Institutului CFA din SUA, deţine o diplomă Executive MBA de la Asebuss București în colaborare cu Kennesaw State University, Atlanta și a absolvit Academia de Studii Economice, Facultatea de Studii Economice în Limbi Străine din București. Ioana Gheorghiade s-a alăturat Erste Group-BCR în 2008, iar în 2010 a devenit director executiv al diviziei Finanţare Proiecte. În 2013 a preluat responsabilitățile de Finanțare Infrastructură (inclusiv Real Estate), clienții din sectorul public, precum și creditele de specialitate și fonduri UE, cofinanțare în Sectorul Public și divizia Finanțări pentru Infrastructură.

  • Cristian Vasile

     

    Cristian Vasile a absolvit Facultatea de Geodezie din cadrul Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti. Un pionier în domeniile GIS şi teledetecţie, încă din 1979, deţine titlul de doctor în teledetecţie şi GIS. Este Director al reprezentanţei Esri pentru România din 1993, iar înainte a ocupat funcţia de Coordonator laborator de cartografie digitală la Institutul pentru Tehnică de Calcul (ITC). Suporter convins al tehnologiilor şi politicilor economice sustenabile, Cristian Vasile este autorul unor lucrări ştiinţifice prezentate la congrese internaţionale, a obţinut premii internaţionale (Inspire, Rotterdamm). Desfăşoară activităţi didactice neîntrerupt începând din 1975, fiind un sprijin pentru tinerii cercetători. Este implicat şi în activităţi sociale pentru persoane defavorizate.

     

  • Marcel Foca

     

    Marcel Foca este din 1995 acționarul și managerul general al companiei Intergraph Computer Services (ICS), partenerul local al corporației americane Intergraph Corp (SUA), companie inovatoare și lider de piață de peste 30 de ani în domeniul cartografierii și al tehnologiei geospațiale. Crezul lui de afaceri este condus în primul rând de dorința de a crea relații de lucru armonioase și de lungă durată cu clienții și mai puțin de realizarea de profit cu orice preț. "Când unul din clienții noștri mă sună și îmi cere sfatul într-o problemă care nu are nici o legătură cu sistemul lui geospațial, este un semn că ne-am făcut bine treaba. În momentul în care nu voi mai primi astfel de telefoane înseamnă că afacerea se îndreaptă într-o direcție greșită", își definește Marcel Foca filosofia de afaceri. Această abordare a dat roade, iar compania s-a remarcat nu numai printr-o creștere rapidă într-un domeniu cu multe zone neexplorate în România, ci și printr-o serie de proiecte inovatoare, realizate în premieră. Obiectivul său este de a realiza proiecte de informatizare a administrației publice care să contribuie la schimbarea în bine a serviciilor publice către cetățeni și implicit la ridicarea nivelului calității vieții tuturor românilor. Conceptul Lumea Geospațială este mijlocul prin care echipa lui Marcel Foca returnează către comunitate cunoștințele și experiența acumulate în efortul de schimbare în bine a sistemului public. Astfel, în ultima decadă au promovat idei și soluții inovatoare împreună cu un sistem de valori și competențe menite să susțină schimbarea.

     

 

A treia sesiune - masa rotunda

    Moderator:                                    
  •   Dr. Alexander Benczek

    Având peste 17 de ani de practica juridica dedicata industriilor de reatea, Dr. Alexander Benczek are o vasta experienta în sectoarele comunicatiilor electronice si ICT, care se adauga celei pe probleme de concurenta. El a activat în calitate de consultant în sectoarele public si privat, având si responsabilitati interne în cadrul unui operator multinational de telecomunicatii. Stabilit în Bruxelles, Dr. Benczek a lucrat pe probleme de actualitate în elaborarea de politici din cadrul UE, dar practica sa s-a extins pe multiple domenii pentru clientii sai din sectorul privat si din cel public - probleme de reglementare, comerciale si tranzactionare. În prezent, prcatica sa se concentreaza pe reglementarile comunicatiilor în banda larga si pe structurarea modelelor de investitii în retelele de banda larga de generatie urmatoare (inclusiv Parteneriate Public-Private si modele de cooperare), acoperind în special segmentele corporate, comercial, finantare si ajutoare de stat.

     

    Vorbitori:

     

  • Bogdan Chiritoiu

    Bogdan Marius Chiritoiu, absolvent al Facultatii de Medicina, Universitatea ''Carol Davila'' din Bucuresti, a urmat cursuri de master la London School of Economics and Political Science, precum si la Central European University din Budapesta. Are un doctorat în economie la Academia de Studii Economice, Profilul Relatii Economice Internationale. În perioada 2005 - 2009 a fost Consilier de stat în Administratia Prezidentiala, în cadrul Departamentelor de Politici Economice si Sociale si Planificare si analiza politica. A fost Coordonator pe politici sociale pentru Raportul de Criza si Raportul asupra Dezvoltarii Umane ale PNUD, consultant al Guvernului României pentru Integrare Europeana, la Institutul European si Consilier al Ministrului Justitiei. În paralel, a desfasurat o bogata activitate didactica în învatamântul superior, la Facultatea de Stiinte Politice din cadrul Universitatii Bucuresti. Are o bogata experienta în domeniul politicilor publice si al managementul proiectelor, detinând functii de coordonator pentru proiecte Phare (coordonator de proiecte în managementul conflictelor, seminarii de instruire pentru candidatii si activistii politici tineri etc.), evaluator pe programul Access, consultant al Delegatiei Comisiei Europene pentru programul Europa, evaluator pentru programul Phare Coeziune, Dezvoltarea Serviciilor Sociale, expert local (ADR7) pentru promovarea campaniei Phare – Schema de Dezvoltare a Resurselor Umane.

  • Francois_Fallacher Dorin Odiatiu

    Dorin Odiatiu a obtinut diploma de inginer specializat în electronica si transporturi în cadrul Institutului Politehnic din Bucuresti, în anul 1991. În 1997 s-a alaturat echipei Orange România (MobilRom) ca International Roaming Coordinator. Din 2001 pâna în 2007 a gestionat activitatile de roaming, interconectare si geo-marketing în cadrul departamentului Wholesale, International and Regulatory Affairs. Dintre proiectele importante în care s-a implicat amintim: parteneriatele de roaming ale Orange România cu operatori majori, prioritizarea acoperirii geografice a retelei GSM si 3G Orange România, proiecte legate de reglementare. Anul 2007 i-a adus numirea în functia de Head of Wholesale, International and Regulatory Affairs, alaturându-se Comitetului Executiv al Orange România, în 2008 a fost desemnat Wholesale, International & Regulatory Affairs Director, iar în 2009 - Marketing Director. De la 1 mai 2012 este Director Public Affairs, Partnerships and Wholesale la Orange România. Dorin Odiatiu vorbeste fluent engleza, franceza si germana.

  • Valentin Popoviciu

    Valentin Popoviciu, Director de Dezvoltare în cadrul RCS & RDS din anul 1999, are o experienta în IT&C de peste 15 ani. Având la baza Facultatea de Relatii Economice Internationale si ca hobby domeniul IT si al telecomunicatiilor, a avut o participare activa în dezvoltarea serviciilor inovative din segmentul telecom. Doua din preocuparile sale principale sunt identificarea de noi oportunitati, precum si urmarirea tendintelor viitoare ale serviciilor de telecomunicatii, servicii ce evolueaza în concordanta cu schimbarile ce au loc în comportamentul si nevoile consumatorilor. Valentin Popoviciu a coordonat extinderea infrastructurii de comunicatii a RCS & RDS si lansarea unor servicii de baza ale operatorului lider pe piata de televiziune si internet din România. Din atributiile sale au facut parte si lansarea si dezvoltarea serviciilor Digi: vocea si internet-ul mobil Digi.Mobil, internetul wireless wi-fi (hot-spot-uri) Digi Wi-Fi sau Voice Over IP Digi Oriunde.

  • Emmanuel Sordet

    Emmanuel Sordet coordoneaza activitațile juridice și de reglementare ale Romtelecom si COSMOTE România, având ca obiectiv menținerea canalelor de comunicare cu diferite entitați externe și guvernamentale. Dl. Sordet are o vasta experiența pe piața telecom fixa și mobila, având cunostinte solide în domeniul juridic. El a demonstrat eficiența în contexte juridice complexe, în implementarea politicilor, a procedurilor și în chestiuni legate de zona de reglementare. Dl. Sordet a avut un rol activ în procesul de liberalizare a industriei telecom din Franța. De asemenea, a gestionat cu succes procese de fuziune și achiziție, inclusiv pe cel de vânzare a unor companii catre Grupul Deutsche Telekom, fiind responsabil de coordonarea tuturor aspectelor legale, de reglementare și de guvernanța în astfel de contexte. Dl. Sordet deține doua diplome de master, una în Management European si International și cealalta în Dreptul si Administraea Comunicarii Audiovizuale, de la Universitatea Sorbona (Paris I). De asemenea, are un master de cercetare în domeniul Dreptului Publice si Privat, de la Universitatea Sorbona (Paris II).

  • Severina Pascu

    Severina Pascu a preluat conducerea UPC România în 2011, anterior detinând functia de CFO al companiei timp de trei ani. Ĩnainte de UPC, între 2005 si 2008, a ocupat pozitia de Director în cadrul CAIB România, una dintre principalele banci de investitii din Europa Centrala. Anterior a lucrat în conducerea companiei americane de telecomunicatii prin cablu Metromedia International, în România si Marea Britanie, si la KPMG. Începând cu luna august 2013, Severina Pascu, actualul CEO al UPC România, a preluat si functia de CEO al UPC Ungaria, având responsabilitatea conducerii operatiunilor UPC din ambele tari.

  • Markus Reinisch

    Markus Reinisch a fost numit Director Politici Publice ale Grupului în octombrie 2012 si este responsabil pentru dezvoltarea si punerea în aplicare a politicilor publice pentru Vodafone Group, atât pe plan intern cât si extern, cu guverne si organisme de reglementare. În acest rol, el pune în aplicare strategii de gestionare a riscurilor afacerilor grupului care decurg din initiativele de reglementare la nivel local si international. Înainte de a ocupa aceasta pozitie, Markus Reinisch a detinut functii de conducere în reglementare la Vodafone Germania si Vodafone Group. El este activ în industria telecom de mai mult de 15 ani ca Director de Dezvoltare si Reglementare la COLT Group, Director de Reglementare la Orange Group si consultant la Deloitte Consulting. Detine un masterat în drept de la Universitatea din Warwick si un masterat în drept de la Universitatea din Viena.

  • Catalin Marinescu

    Marius Catalin Marinescu a fost numit Presedinte al ANCOM în aprilie 2009, pentru un mandat de sase ani. Inginer în telecomunicatii, Catalin Marinescu activeaza în acest sector înca din anul 1990, atât în cadrul unor companii precum Romtelecom (15 ani), cât si în cadrul unor institutii publice - Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei, al carui presedinte a fost în perioada 2005-2007, sau Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Din punct de vedere profesional este interesat, în principal, de dezvoltarea abilitatilor de management, relatii internationale, precum si de politicile din domeniul resurselor umane. Pe plan international, Dl. Marinescu a detinut în 2012 functia de vicepresedinte al Grupului Reglementatorilor Europeni petru Comunicatii Electronice (BEREC). În 2013 detine simultan functiile de presedinte al Consiliului Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (UIT), presedinte al Retelei Reglementatorilor în Telecomunicatii din Tarile Francofone (FRATEL) si vicepresedinte al Grupului Reglementatorilor Europeni pentru Servicii Postale (ERGP.