A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 535

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 535

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540


Printeaza Pagina

ANCOM:oferte telecom mai bune pentru persoanele cu dizabilitati

23.05.2019

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare īn Comunicații (ANCOM) lansează īn consultare publică un proiect de decizie prin care propune revizuirea măsurilor menite să asigure accesul persoanelor cu dizabilități la serviciile de telefonie și acces la internet, adaptate nevoilor lor specifice și īn condiții echivalente celor de care beneficiază majoritatea utilizatorilor. „Ofertele telecom trebuie să răspundă nevoilor specifice ale utilizatorilor. Pentru persoanele cu dizabilități e important ca acestea să cuprindă servicii care să asigure o eficiență sporită din punctul de vedere al comunicării, cum ar fi serviciile de acces la internet mobil, prin prisma calității acestora de a substitui serviciile de apel video, SMS și chiar voce. Tehnologia evoluează, iar de avantajele aduse de acest progres trebuie să beneficieze toți utilizatorii, de aceea ANCOM propune astăzi creșterea resurselor de consum cuprinse īn pachetele de servicii de telefonie și internet destinate persoanelor cu dizabilități, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.

Modificările propuse

ANCOM propune revizuirea pachetelor tarifare destinate persoanelor cu dizabilități prin creșterea numărului de minute, respectiv SMS-uri, precum şi a volumului de date incluse īn aceste pachete, comparativ cu beneficiile stabilite īn 2015 prin decizia președintelui ANCOM, astfel īncāt implementarea acestor modificări să contribuie la maximizarea disponibilității serviciilor pentru această categorie de utilizatori.

Astfel, Autoritatea propune ca, pentru utilizatorii finali cu dizabilități auditive și/sau de vorbire, furnizorii de servicii de comunicații la puncte mobile să fie obligați să asigure pachete care să conțină ca beneficii lunare minime, disponibile exclusiv la nivel național, un număr nelimitat de SMS-uri īn rețeaua proprie și 300 SMS-uri īn alte rețele la un tarif recomandat de 4 euro/lună, inclusiv TVA. Totodată, la cererea utilizatorilor, furnizorii vor oferi un volum de date de minim 3 GB, precum și un volum nelimitat de date pentru utilizarea serviciilor de interpretare video īn limbaj mimico-gestual prin intermediul aplicațiilor dedicate, la un tarif recomandat de 2 euro/lună, inclusiv TVA, tariful total recomandat al pachetului fiind de 6 euro/lună, inclusiv TVA. Īn prezent, persoanele cu dizabilităţi auditive și/sau de vorbire pot beneficia lunar de oferte cu un număr nelimitat de SMS-uri īn reţelele proprii, cel puțin 150 SMS-uri īn rețelele naționale şi, la cerere, un trafic naţional la internet mobil de minim 300 MB.

Pentru utilizatorii finali cu dizabilități vizuale, ANCOM propune ca pachetele puse la dispoziție de furnizorii de servicii de comunicații la puncte mobile să conțină ca beneficii lunare minime, disponibile exclusiv la nivel național, 2.000 minute īn rețeaua proprie și 500 minute īn alte rețele la un tarif recomandat de 2 euro/lună, inclusiv TVA și, la cererea utilizatorilor, un volum de date mobile de 3 GB, la un tarif recomandat de 2 euro/lună, inclusiv TVA, tariful total recomandat al pachetului fiind de 4 euro/lună, inclusiv TVA. Īn prezent, persoanele cu dizabilități vizuale pot beneficia de oferte cu cel puțin 300 de minute naționale și, la cerere, trafic național lunar la internet mobil de minim 300 MB.

Īn ceea ce privește pachetele de servicii de comunicații electronice la punct fix puse la dispoziția persoanelor cu dizabilități, avānd īn vedere că din analiza efectuată de Autoritate a rezultat că, īn prezent, aceste pachete se regăsesc īn ofertele comerciale ale furnizorilor, īn configurații și tarife similare celor reglementate, ANCOM propune eliminarea obligației existente īn acest sens īn sarcina furnizorilor potrivit actualei reglementări. Autoritatea va monitoriza evoluția pieței și, īn principal, a ofertelor disponibile comercial īn scopul analizării nivelului de echivalență a accesului la serviciile de comunicații electronice īn rāndul persoanelor cu dizabilități.

Context

ANCOM a realizat, īn 2017, două studii de piață la nivel național care au avut ca obiectiv obținerea de informații relevante īn ceea ce privește gradul de acces al persoanelor cu dizabilități auditive, respectiv vizuale la serviciile de comunicații electronice la puncte fixe și mobile, dar și īn ceea ce privește comportamentul de utilizare a acestor servicii, inclusiv din perspectiva substituibilității lor. 

Studiile au arătat că cele mai cunoscute și apreciate măsuri adresate utilizatorilor finali cu dizabilități, stabilite prin intermediul legislației īn vigoare, sunt reprezentate de posibilitatea utilizatorilor de a returna echipamentele (53%), urmată de posibilitatea interogării serviciului cost-control prin mesaje audio (43%), adresarea solicitărilor/reclamațiilor printr-o persoană desemnată (41%) și accesul la serviciul de relații cu clienții prin metode specifice persoanelor cu dizabilități (41%). Īn ceea ce privește gradul de folosire a acestora, cel puțin 21% dintre respondenți au declarat că, īn decurs de un an, au folosit mare parte dintre aceste beneficii.

Procesul de consultare publică

Proiectul de decizie privind modificarea Deciziei președintelui ANCOM nr. 160/2015 privind stabilirea unor măsuri adresate utilizatorilor finali cu dizabilități poate fi consultat aici. Persoanele interesate sunt invitate să formuleze observaţii şi propuneri pānă la data de 24.06.2019, pe care le pot transmite prin poșta, la adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Nouă nr.2, sector 3, Bucureşti), direct la Registratură sau prin intermediul direcţiilor regionale ale Autorităţii. De asemenea, observaţiile/propunerile pot fi transmise şi prin fax la numărul +40 372 845 402 sau prin e-mail la adresa consultare@ancom.org.ro.