Printeaza Pagina

Cum te informezi

 

ANCOM a luat măsuri pentru a crește transparența ofertelor, obligānd furnizorii să īți ofere informații accesibile, detaliate, corecte, inteligibile și relevante. Detalii aici.
Decizia de a alege un anumit furnizor sau o ofertă trebuie să fie una informată. Ai mai multe modalități de a afla toate detaliile despre servicii și ofertă īnainte de a ajunge să īnchei un contract.
Prima cale de a te informa este să accesezi site-urile operatorilor, unde poți găsi toate detaliile referitoare la oferta publică pentru serviciile de televiziune, precum și oferta de echipamente.
ANCOM a acordat o atenție sporită informațiilor ce trebuie să se regăsească pe site-urile furnizorilor și modului de prezentare a acestora, pentru a putea fi parcurse cu ușurință.
Astfel, pe site-urile furnizorilor vei găsi următoarele informații:
Planurile tarifare existente īn oferta comercială
Acestea vor fi publicate īn cadrul aceleiași secțiuni de pe site sau a secțiunilor aferente diverselor servicii furnizate.
Notă! Planurile tarifare retrase din oferta publică, dar care mai sunt utilizate de abonați, vor rămāne disponibile īntr-o arhivă, fiind indicată perioada de valabilitate a acestora.
Informații relevante despre ofertă
- contravaloarea abonamentului lunar
- toate tarifele și modul īn care sunt aplicate
- extraoptiuni, bonusuri, discount-uri oferite
- pretul si caracteristicile echipamentului, daca este cazul
- lista programelor audiovizuale retransmise și incluse īn fiecare plan tarifar sau inserarea unui link direct, cu o denumire sugestivă, către pagina unde se regăsește lista
- mențiunea că lista cu programe poate suferi modificări pe parcursul derulării contractului, dacă este cazul
- durata contractuală sau variantele de durate minime contractuale propuse
- penalitățile aplicabile īncetării anticipate a contractului
Informațiile trebuie să fie prezentate concis, īntr-un singur loc, la accesarea fiecărui plan tarifar.
Condiţiile de furnizare a serviciilor
- activarea, suspendarea și reconectarea serviciilor
-conditii de modificare a contractului
- datele de contact ale serviciului de relaţii cu clienţii şi ale serviciului care oferă asistenţă tehnică
- alte servicii suplimentare oferite
Contractul-cadru
Toate documentele care alcatuiesc contractul-cadru sunt publicate la loc vizibil. 
Diversele ediții ale contractului-cadru vor fi disponibile pe pagina furnizorului, īn cadrul unei arhive.
Politica de utilizare a serviciilor
Aceasta este disponibilă īn cadrul unei sectiuni dedicate.
Aria de furnizare a serviciilor
Găsești īntr-un loc ușor accesibil o secțiune dedicată ariei de furnizare a serviciilor.
Notă! Īn cazul serviciilor de televiziune prin satelit, ia īn calcul că recepționarea/calitatea serviciului este influențată de condițiile meteorologice și de relief sau de posibilitatea de orientare a antenei. 
Procedura privind soluţionarea reclamaţiilor utilizatorilor finali
- modalităţile prin care poți īnainta o reclamaţie
- termenele maxime de soluționare a diverselor tipuri de sesizări
- despăgubirile aplicabile pentru nerespectarea termenului de răspuns la reclamație
 - căi de contestare a soluției comunicate
 
ANCOM va derula campanii de verificare a modului īn care furnizorii respectă aceste reguli de informare, dar dacă observi lipsa vreunei informații relevante despre oferta comercială de pe pagina de internet a unui furnizor, este important să ne-o semnalezi.
Dacă un furnizor nu are pagină proprie de internet poți să ceri, iar furnizorul are obligația de a-ți oferi īn scris, sau pe un alt suport durabil (de exemplu, prin e-mail), informații complete despre oferta comercială curentă sau planurile tarifare retrase. 
Obligaţiile de informare se referă și la informațiile pe care reprezentanții furnizorului ți le oferă telefonic sau la momentul īncheierii contractului īn spațiul comercial. Astfel, dacă ceri informaţii punctuale despre oferta comercială a furnizorului, trebuie să le primești verbal sau, dacă dorești, īn formă tipărită ori īn formă electronică.
Īnainte de contractarea serviciului de televiziune, furnizorii au obligaţia să se asigure că personalul de vānzări de la punctele de lucru īți comunică numărul minim de canale incluse īn abonamentul ales, precum și lista cu programele retransmise, īn format tipărit sau pe suport durabil.
Nu trebuie să semnezi contractul pe loc. Poți solicita un exemplar al contractului-cadru pe care īl poți lua acasă pentru a-l studia cu atenție. Dacă vrei, poți cere să primești contractul /condițiile de utilizare a serviciilor prin e-mail.
 
Satisfacția ta față de serviciul de televiziune utilizat va fi direct legată de cāt de informată a fost alegerea furnizorului și a ofertei. Te sfătuim să ceri furnizorilor toate informațiile de care ai nevoie și să ai un rol activ īn procesul de informare.

 


   infocentru pentru consumatori
 
 
 
 
 
  
 
 
   
 
Formulare