A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 535

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 535

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540


Printeaza Pagina

Durata incidentelor de securitate īn telecomunicații scade semnificativ, deși numărul acestora īnregistrează o tendință de creștere

03.07.2019
 
Datele raportate arată că dacă īn 2017, īn medie, un incident de securitate era rezolvat īn mai bine de 8 ore, anul trecut operatorii au reușit să reducă timpii de soluționare a incidentelor pānă la o medie de 5 ore. Pe de altă parte, numărul incidentelor de securitate a crescut cu 66% față de 2017 , a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.
 
Conexiuni afectate
Conform cifrelor raportate de către furnizorii de servicii de telecomunicații privind incidentele care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, īn 2018 s-au īnregistrat 556 de incidente cu impact semnificativ asupra securității și integrității rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, īn creștere cu 66% față de 2017. Acestea au afectat, īn total, aproape 15 milioane de conexiuni. Cele mai multe conexiuni afectate de incidentele semnificative sunt cele de telefonie mobilă și SMS (peste 7,6 milioane de conexiuni), urmate de serviciile de internet mobil (peste 4,7 milioane de conexiuni), telefonie fixă (peste 1 milion de conexiuni) și internet fix (aproximativ 1 milion de conexiuni), cele mai puțin afectate fiind cele de retransmisie a programelor audiovizuale (aproximativ 438 de mii de conexiuni).
 
 
Potrivit raportărilor, anul trecut un incident cu impact semnificativ asupra securității și integrității rețelelor și serviciilor de comunicații electronice a afectat īn medie 24.252 de conexiuni, numărul fiind īn scădere față de 2017, cānd au fost īnregistrate īn medie 29.755 de conexiuni afectate de un incident. Dacă īn 2017 durata medie a unui incident semnificativ a fost de 8 ore și 49 de minute, iar durata totală a incidentelor de 2.945 de ore, īn 2018 s-a constatat o ușoară īmbunătățire, durata medie a unui incident scăzānd la 5 ore și 3 minute. Astfel, și durata totală a incidentelor a scăzut la 2.808 ore.
 
Distribuția geografică
Constanța a fost cel mai afectat județ cu 64 de incidente, urmat de Dolj, unde s-au īnregistrat 57 incidente, Teleorman cu 55 incidente și Olt unde au avut loc 54 incidente. Pe de altă parte, județele cel mai puțin afectate au fost Ialomița (9 incidente), Bihor și Sălaj (cāte 11 incidente). Un număr de 166 de incidente au avut impact asupra a cel puțin două județe.
 
Cauzele incidentelor
Conform datelor furnizate de către operatori, anul trecut, cele mai multe incidente (86%) au fost cauzate de factori externi (ex. īntreruperea alimentării cu energie electrică, probleme legate de funcționarea unor echipamente sau distrugerea din cauze necunoscute a fibrei optice). Numărul incidentelor provocate de o cauză externă/parte terță aproape s-a dublat, urcānd de la 243 (īn 2017) la 477 (īn 2018).
14% dintre incidente au fost determinate de erori de sistem (software sau hardware),  fenomene naturale (ex. ninsori și furtuni care au afectat diferite echipamente) și acțiuni rău intenționate (ex. cablu de fibră optică vandalizat).
 
Raportul ANCOM

Raportul ANCOM privind incidentele semnificative care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice īn anul 2018 a fost realizat pe baza informațiilor puse la dispoziție de către furnizori. Autoritatea colectează aceste date īn baza Deciziei nr. 512/2013, prin care furnizorii au obligația de a notifica ANCOM cu privire la incidentele cu impact semnificativ asupra securității şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, adică a acelor incidente care au afectat un număr mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel puţin o oră.