A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 535

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 535

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540


Printeaza Pagina

Evita cheltuielile mari la utilizarea internetului īn roaming. Fii atent la avertizarile primite de la operatorul tau privind atingerea plafonului de 50 de euro!

12.07.2019
 

 

Autoritatea Naționala pentru Administrare și Reglementare īn Comunicații (ANCOM) readuce īn atenția utilizatorilor care calatoresc īn strainatate faptul ca au dreptul sa beneficieze de un „plafon” la utilizarea serviciului de internet mobil īn roaming.

Operatorii au obligația sa restricționeze accesul la serviciile de internet mobil īn roaming atunci cānd costul suplimentar īnregistrat ca urmare a utilizarii acestui serviciu ajunge la 50 de euro/luna (fara TVA) daca utilizatorii nu au optat explicit pentru un alt plafon din ofertele comerciale ale furnizorilor sau daca nu au renunțat īn mod expres la aplicarea plafonului implicit.
 
Cum se aplica plafonul  
Operatorii au obligația sa avertizeze utilizatorii, prin intermediul unor mesaje-text, email-uri sau ferestre pop-up, atunci cānd consumul cumulat de date (MB/GB) īn roaming internațional a atins 80% din plafonul stabilit (de exemplu, cānd se īnregistreaza un cost suplimentar de 40 Euro, fara TVA, īn cazul stabilirii unui plafon de 50 euro), precum și atunci cānd plafonul a fost atins. Īn cadrul acestor notificari, furnizorii trebuie sa indice și procedura pe care trebuie sa o urmeze utilizatorii pentru a solicita continuarea/reluarea furnizarii serviciului de acces la internet īn roaming. Dupa ce furnizorul a transmis a doua notificare, acesta are obligația sa sisteze imediat furnizarea și facturarea internetului īn roaming internațional, daca utilizatorii nu și-au transmis acordul expres pentru continuarea sau reluarea prestarii acestui serviciu.  
De regula, operatorii transmit aceste notificari prin SMS, iar daca utilizatorii doresc sa foloseasca īn continuare serviciul de internet īn roaming trebuie sa raspunda prin transmiterea unui SMS cu textul „DA”.
 
Unde se aplica plafonul
Regulile privind stabilirea plafoanelor pentru utilizarea serviciului de internet īn roaming se aplica atāt īn statele din Uniunea Europeana (UE), cāt și īn afara UE, cu condiția ca, īn afara UE, operatorul rețelei din țara vizitata sa permita furnizorului de roaming sa monitorizeze īn timp real utilizarea serviciilor de catre clientul sau. Daca aplicarea plafonului nu este posibila din punct de vedere tehnic, utilizatorii trebuie sa fie avertizați īn prealabil.
Īn statele membre ale Spațiului Economic European (SEE), utilizatorii pot folosi resursele naționale incluse īn planurile tarifare și īn roaming, ceea ce face mai puțin probabila īnregistrarea involuntara a unui cost suplimentar īn valoare de 50 de euro.
Costurile provenite din utilizarea serviciilor de internet īn roaming īn țari din afara SEE (de exemplu, Turcia) sunt de regula ridicate, plafonul financiar implicit putānd fi atins imediat dupa conectarea la rețeaua vizitata, īn cadrul unei singure sesiuni. Cānd īși exprima acordul pentru continuarea sau reluarea furnizarii serviciilor dupa ce au fost avertizați de furnizor ca au atins plafonul, utilizatorii īși asuma realizarea unui cost mai mare decāt valoarea acestuia, plafonul financiar obligatoriu fiind dezactivat pentru respectiva luna de facturare.
 
Atenție la utilizarea serviciului de internet īn zonele de granița dintre țarile UE și non-UE
Īn zonele de granița este posibila conectarea automata la o rețea dintr-un stat vecin, chiar daca utilizatorii nu se afla efectiv pe teritoriul acelui stat. De exemplu, un utilizator care este īn Italia, la granița cu Elveția, se poate conecta automat la o rețea din Elveția. Īn acest caz, va primi un mesaj informativ cu tarifele aplicabile serviciilor de roaming din Elveția și va trebui sa aiba īn vedere ca, fiind conectat la o rețea din afara UE, tarifele sunt mai mari, deci este posibil sa atinga mai repede plafonul financiar de 50 de euro, fara TVA.
Mai multe informatii privind utilizarea si costurile serviciului de roaming sunt disponibile pe pagina de internet a Autoritații, aici.
 
Reclamații
Daca nu au primit mesajele de informare de la furnizor, īn condițiile īn care aveau plafonul de roaming activat, sau acesta nu a sistat furnizarea internetului īn roaming dupa atingerea plafonului, deși nu și-au exprimat acordul pentru continuarea furnizarii serviciului, utilizatorii se pot adresa ANCOM aici.