A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 535

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 535

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540


Printeaza Pagina

Īnchiderea contractului de servicii de telecomunicații

25.07.2019
 
 
ANCOM: Īnainte de a solicita īncetarea unui contract īncheiat cu un furnizor de servicii de telefonie, internet sau televiziune, utilizatorii sunt sfătuiți să verifice condițiile de īncetare din respectivul contract.
 
Īncetarea contractului la cererea utilizatorului
Īn primul rānd, atunci cānd solicită īncetarea contractului īncheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorul trebuie să țină cont de cāteva aspecte, pe care trebuie să le găsească menționate īn contract:
 
  •  dacă a expirat perioada contractuală iniţială;
  •  ce penalități i se aplică dacă solicită īncetarea contractului, iar perioada inițială nu a expirat;
  •  termenul şi modalităţile īn care poate depune o cerere de īncetare a contractului, precum și termenul īn care este operată efectiv īncetarea contractului (de exemplu, 30 de zile de la data depunerii cererii de către utilizator).
Unii furnizori oferă posibilitatea ca solicitarea de īncetare a contractului să fie adresată și telefonic. Cu toate acestea, este mai sigur dacă cererea va fi făcută īn scris și transmisă prin poştă, cu confirmare de primire, sau dacă va fi depusă la un punct de lucru/magazin al furnizorului, iar utilizatorul va cere și va primi un număr de īnregistrare. De asemenea, trebuie luat īn calcul şi faptul că, de regulă, furnizorii condiţionează procesarea cererii de īncetare de returnarea echipamentelor oferite īn custodie/chirie şi de plata unor eventuale datorii.
 
Obligațiile furnizorilor
Īn plus față de informațiile prevăzute īn contractele īncheiate cu utilizatorii, furnizorii de servicii de telefonie, internet și televiziune de pe piața din Romānia sunt obligați să publice pe site-urile proprii:
 
  •  informații legate de īncetarea contractelor īncheiate cu utilizatorii, respectānd, astfel, Decizia ANCOM nr.158/2015 privind obligațiile de  informare a utilizatorilor finali;
  •  informații privind demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a obține īncetarea contractului;
  •  adresa de e-mail, adresa poștală și numărul de telefon/fax, la care utilizatorul poate transmite cererea de īncetare a contractului;
  •  formulare/cereri-tip, dacă se solicită completarea acestora, precum și informații legate de modalitățile prin care utilizatorii pot intra īn posesia lor, dacă este cazul;
  •  informații legate de penalitățile care pot fi aplicate īn cazul īncetării anticipate a contractului, dacă astfel de penalități sunt percepute.
Potrivit Deciziei ANCOM nr.158/2015, toate informațiile destinate utilizatorilor trebuie să se regăsească pe site-urile furnizorilor īntr-un loc ușor accesibil, prezentate īntr-un mod vizibil și bine structurat.
 
Reclamații
ANCOM poate lua măsuri dacă furnizorul nu a prevăzut īn contract sau pe pagina sa de internet informații legate de īncetarea contractelor. Sesizările pot fi trimiseaici
 

Īn cazul īn care un furnizor nu dă curs cererii de īncetare a contractului, utilizatorii se pot adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.