Interes public

Reclamație administrativa

Daca nu ai primit raspuns la solicitarile adresate ANCOM ori daca te consideri lezat īn dreptul tau privind accesul la informatiile de interes public prin aceea ca raspunsul pe care l-ai primit de la ANCOM nu este īn concordanta cu solicitarea ta, ne poti adresa o reclamatie administrativa.
Reclamatia administrativa va avea un format tip, conform modelelor de mai jos, si va fi depusa īn termen de 30 de zile de la luarea la cunostinta a refuzului explicit sau tacit al angajatilor ANCOM de a aplica prevederile Legii nr.544/2001 si a Normelor de aplicare a acesteia.
Vei primi un raspuns īn termen de 15 zile de la depunerea reclamației, indiferent daca soluția este favorabila sau nefavorabila. Īn cazul īn care reclamația se dovedește a fi īntemeiata, raspunsul trebuie sa contina informatiile solicitate initial si dupa caz, masurile dispuse, respectiv sesizarea comisiei de disciplina, īn cazul functionarului public vinovat de aceasta situație, īn conditiile legii.
 
Plāngerea īn instanța
Persoana care se considera vatamata īn drepturile sale prevazute de Legea nr. 544/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, poate face plāngere la sectia de contencios administrativ a tribunalului.
Instanta poate obliga autoritatea sau institutia publica sa furnizeze informatiile de interes public solicitate si sa plateasca daune morale si/sau patrimoniale.
Hotarārea tribunalului este supusa recursului.
Decizia Curtii de apel este definitiva si irevocabila.

 

Atāt plāngerea, cāt si apelul se judeca īn instanta īn procedura de urgenta si sunt scutite de taxa de timbru.

Modele reclamație administrativa