Industrie

Evidenţă contabilă separată și evidenţa contabilă a costurilor

În prezent Telekom Romania Communications S.A., în calitate de furnizor cu putere semnificativă pe piaţa serviciilor de terminare a apelurilor la puncte fixe în propria reţea publică de telefonie şi pe piaţa serviciilor de linii închiriate – segmente terminale cu capacitatea de transmisie de până la şi inclusiv 2 Mbps, are obligaţia de a ţine evidenţe contabile separate pentru activităţile derulate pe aceste pieţe. Totodată, de la data implementării tarifelor de terminare la puncte fixe pe baza modelului de calculaţie a costurilor de tip LRIC pur (respectiv 1 aprilie 2014), obligaţia de evidenţă separată a costurilor pe piaţa de terminare a fost retrasă iar Telekom Romania Communications S.A. are obligaţia de a ţine evidenţa contabilă a costurilor, în cadrul contabilităţii interne de gestiune, pentru activităţile care au legătură cu interconectarea în vederea terminării apelurilor la puncte fixe şi accesul la reţeaua  sau la infrastructura asociată acesteia. De asemenea, prin Decizia președintelui ANCOM nr. 1145/2015 au fost retrase obligațiile aferente serviciilor de acces la bucla locală, impuse anterior în sarcina societății Telekom Romania Communications S.A., inclusiv obligația de evidență contabilă separată.
Aceste obligaţii sunt detaliate in cuprinsul Regulamentului privind realizarea evidenţei contabile separate şi a evidenţei contabile a costurilor, în cadrul contabilităţii interne de gestiune, de către Societatea Telekom Romania Communications S.A. (decizia 274/2012, modificată prin decizia 366/2014).
Situaţiile financiare separate se încheie pentru un exerciţiu financiar şi se publică anual în cel mult 6 luni de la încheierea exerciţiului financiar pentru care acestea se întocmesc.
Situaţiile contabile trebuie să includă contul de profit şi pierdere, situaţia capitalului mediu angajat pentru fiecare unitate şi subunitate de afaceri, precum şi notele explicative şi politicile contabile utilizate. De asemenea, Telekom Romania Communications S.A. trebuie să elaboreze în cadrul situaţiei contabile separate şi o situaţie a costurilor serviciilor furnizate prin fiecare unitate de afaceri.
Pentru a verifica respectarea prevederilor şi condiţiilor impuse societății Telekom Romania Communications S.A., ANCOM dispune ca evidenţa contabilă separată întocmită de aceasta să fie supusă auditării de către un organism care să asigure un nivel calitativ ridicat al auditului.
Auditorul va urmări ca situaţiile financiare separate să reflecte, în toate aspectele materiale, informaţiile din documentele contabile şi situaţiile financiare relevante ale Telekom Romania Communications S.A. şi ca procedurile de colectare şi prelucrare a informaţiilor contabile să respecte metodologia de calcul şi evidenţă separată a costurilor, veniturilor şi capitalului angajat.

 

Urmarea obligaţiilor impuse de Autoritate, Telekom Romania Communications S.A. întocmeşte şi publică situaţii financiare separate anuale începând cu 2004. Pentru a consulta documentele publicate pe propia sa pagina de internet apăsaţi aici.