Utilizatori

Calitatea serviciului de telefonie

Serviciul de telefonie mobila functioneaza prin propagarea undelor radio, care poate fi afectata de diferite obstacole (de exemplu, cladiri, tuneluri, dealuri, paduri, lacuri, conditii meteo etc.), specificatiile tehnice ale retelelor, telefoanele folosite, numarul de apeluri initiate īn acelasi timp de mai multe persoane etc.
 
Din acest motiv, de regula, furnizorii nu garanteaza posibilitatea utilizarii serviciului de telefonie īn conditii perfecte oriunde si la orice ora.
 
Pe de alta parte, OUG nr.111/2011 impune, atāt operatorilor de telefonie fixa, cāt si celor de telefonie mobila sa includa īn contractele īncheiate cu utilizatorii termenul de remediere a unui deranjament, termenul necesar pentru furnizarea serviciului (termenul scurs de la data īncheierii contractului pāna la data la care serviciul este functional) si termenul de solutionare a unei reclamatii, fara īnsa a stabili valorile minime si maxime ale acestora.
 
Astfel, valorile indicatorilor mentionati mai sus sunt stabilite de fiecare furnizor īn parte, īn conformitate cu politica sa comerciala. Vezi ce prevede contractul tau!
 
De asemenea, contractul trebuie sa contina informatii privind despagubirile pe care trebuie sa le primesti daca deranjamentul nu este remediat īn termenul mentionat, daca nu īti este respectat termenul de conectare a serviciului sau daca nu ti se solutioneaza la timp reclamatia transmisa catre furnizor. Contractul mai trebuie sa prevada si modul de calcul al despagubirilor acordate (reducere din valoarea abonamentului, creditare trafic etc.) si ce trebuie sa faci pentru a obtine despagubirile indicate.
 
Ce, cum si unde reclami
 
Daca nu esti multumit de calitatea serviciilor oferite, verifica mai īntāi īn contract conditiile īn care poti primi despagubiri si care este procedura de acordare a acestora si apoi adreseaza-te furnizorului.
 
Nota! Pentru fiecare reclamatie pe care o faci, furnizorul trebuie sa-ti comunice un numar de īnregistrare.
 
Daca furnizorul nu si-a respectat obligatiile contractuale sau termenul de solutionare a reclamatiei a fost depasit sau nu ai primit niciun raspuns de la furnizor, te poti adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor. Īn aceasta situatie, ANCOM poate oferi consiliere si mediere, neputānd īnsa sanctiona furnizorul.
 

Daca ai īncheiat un contract īn care nu sunt precizate valorile indicatorilor de calitate stabiliti prin OUG nr.111/2011, ANCOM poate lua masuri. Vezi cum ne poti transmite o sesizare. Consulta sectiunea Sesizeaza ANCOM!

 

 

 

 

 

 

 

  
 
 
 
 
 
  
 
 
   
 
Formulare