Utilizatori

Tarife, informaţii generale

Factura pentru serviciul de telefonie este mai mare decāt de obicei sau mai mare decāt te-ai fi aşteptat? Poţi evita o astfel de situaţie dacă te informezi cu privire la tarifele furnizorului tău de telefonie. Tarifele, precum şi alte informaţii legate de acestea trebuie să se găsească īn contractul pe care l-ai īncheiat cu furnizorul, fie că este vorba de un abonament sau de o cartelă preplatită.

      Vezi ce prevede contractul tău. Verifică īn special:

  • numărul de minute (naţionale sau internaţionale)/SMS-uri/MMS-uri/apelurilor video incluse īn abonament sau īn extraopţiunile/bonusurile de care beneficiezi. Notă! Īn cazul īn care activarea serviciului/ modificarea planului tarifar/īncetarea contractului intervine īn decursul unei luni de facturare, vei primi un număr mai mic de minute / SMS-uri/ MMS-uri/ apelurilor video, proporţionale cu perioada īn care ai beneficiat efectiv de oferta respectivă.

  • dacă minutele naţionale/SMS-uri/MMS-uri/apelurilor video incluse sunt valabile īn reţeaua furnizorului şi/sau īn alte reţele naţionale;

  • tarifele aplicabile la depăşirea minutelor naţionale sau internaţionale /SMS-urilor/MMS-urilor/ a apelurilor video incluse, diferenţiate īn funcţie de modul īn care aceste sunt folosite: īn reţeaua furnizorului sau īn alte reţele sau īn funcţie de intervalul orar;

  • dacă tarifele includ sau nu TVA;

  • perioada de valabilitate a extraopţiunilor, a bonusurilor sau a altor reduceri acordate;

  • ordinea de consum a minutelor /SMS-urilor/MMS-urilor/ a apelurilor video incluse;

  • dacă minutele naţionale/ SMS-urile/MMS-urile/ apelurile video incluse neconsumate īntr-o lună se reportează şi īn ce condiţii;

  • cum sunt definite de furnizor noţiuni precum „minutul naţional” sau „minutul īn reţea”;

  • modalitatea de taxare a apelurilor;

  • modalitatea de taxare a SMS-urilor; Notă! Un SMS are 160 de caractere. Dacă foloseşti diacritice sau alte simboluri, textul iniţial va fi automat fragmentat īn 3 mesaje diferite, cu maximum 70 de caractere fiecare şi vei fi taxat pentru fiecare SMS īn parte.

  • penalităţi de īntārziere pentru neplata facturii īn termenul scadent, dacă este cazul;

  • valoarea taxei de reconectare, īn cazul suspendării serviciului, dacă este cazul.

Īn plus, există şi alte informaţii pe care ar trebui să le soliciţi furnizorului sau le consulţi pe site-ul acestuia.

 

De exemplu, dacă ai incluse īn abonament minute pentru apeluri īn afara ţării este bine să ştii că niciun furnizor nu īţi poate oferi posibilitatea să realizezi apeluri către orice reţea din afara ţării, ci doar către reţelele acelor furnizori cu care a īncheiat acorduri prealabile. De asemenea, este posibil ca furnizorul tău să-ţi ofere tarife diferite pentru reţele din aceeaşi ţară.

 

Dacă īţi activezi sau ai deja activat la īncheierea contractului serviciul de roaming, află de la furnizorul tău care sunt tarifele pentru astfel de apeluri/SMS-uri.

 

Fii atent cānd apelezi sau trimiţi un SMS către un număr scurt pentru servicii de interes naţional/local (numere de taxi, ora exactă etc.). Prin lege, tarifele pentru apelurile către aceste numere nu pot depăşi tarifele pentru apelurile naţionale/locale practicate de furnizorul tău. Verifică īn contract dacă apelurile/SMS-urile către aceste numere se scad din minutele/SMS-urile incluse īn abonament/extraopţiuni/bonusuri. Adresează-te furnizorului dacă ai nelămuriri cu privire la taxarea acestor apeluri/SMS-uri!

 

Prin intermediul telefonului poţi beneficia şi de servicii precum:jocuri şi concursuri, horoscop, informaţii privind abonaţii etc. Acestea sunt aşa-numitele „servicii de conţinut” care pot fi oferite de furnizorul tău de telefonie dar, de cele mai multe ori, sunt oferite de diverse firme. Īn acest din urmă caz, furnizorul de telefonie asigură doar suportul tehnic şi facturarea acestor servicii. De obicei, apelurile/SMS-urile către numerele pentru servicii de conţinut au un tarif special şi nu se se consumă din minutele/SMS-urile incluse īn abonament/extraopţiuni/bonusuri. Verifică īn contract ce se īntāmplă īn cazul tău! Află care sunt tarifele pentru aceste servicii de la furnizorul de telefonie sau de la firma care oferă serviciul īn cauză.

 

Ce, cum şi unde reclami

 

Dacă ai īncheiat un contract īn care nu există informaţiile de mai sus, ANCOM poate lua măsuri. Consultă secţiunea Sesizează ANCOM şi trimite-ne o sesizare.

 

Īn cazul nerespectării contractului de către furnizor (de exemplu, dacă acesta a facturat convorbirile tale la alt un tarif decāt cel menţionat īn contract), te poţi adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Īn această situaţie, ANCOM poate oferi consiliere şi mediere, neputānd īnsă sancţiona furnizorul.

  
 
 
 
 
 
  
 
 
   
 
Formulare