Utilizatori

Deblocarea telefoanelor codate

Daca telefonul achizitionat împreuna cu serviciul de telefonie este codat în retea, trebuie sa ai aceasta informatie în contract. Totodata, trebuie sa gasesti în contract si informatii cu privire la posibilitatea si conditiile de deblocare a terminalului.
 
Pe de alta parte, conditiile standard minime de deblocare a terminalelor codate în retelele de comunicatii mobile au fost stabilite printr-un Cod de conduita, adoptat de principalii operatori de telefonie mobila din România.
 
Conform Codului de conduita, 
 
  • Poti solicita deblocarea terminalului când îl cumperi sau oricând dupa aceea, pe baza facturii fiscale sau a certificatului de garantie al terminalului.
  • Daca vei cumpara doar terminalul, fara alte servicii de comunicatii electronice, operatorul îti decodeaza gratuit terminalul achizitionat.
  • Daca ai obtinut terminalul într-un pachet promotional sau la un pret preferential si vrei sa îl decodezi înainte de expirarea perioadei minime prevazute în  contractul încheiat cu operatorul, va trebui sa achiti atât tariful pentru operatiunea de deblocare, cât si suma stabilita ca penalitate pentru încetarea anticipata a contractului.
  • Daca perioada minima contractuala a expirat, platesti doar tariful de deblocare. Atentie! Tariful de deblocare este stabilit de fiecare operator în parte.
  • Deblocarea se realizeaza în maxim 15 zile lucratoare de la înregistrarea solicitarii.
  • Operatorii vor debloca numai telefoanele care nu au depasit durata medie de utilizare mentionata de producator în certificatul de garantie. Deblocarea terminalelor mai vechi se va realiza numai în masura în care operatorii dispun de resursele tehnice necesare.
 
Ce, cum si unde reclami
 
Daca telefonul cumparat odata cu serviciul de telefonie este blocat în retea si nu ai în contract nicio informatie despre acest lucru, ANCOM poate lua masuri. Vezi cum ne poti transmite o sesizare. Consulta sectiunea Sesizeaza ANCOM!
 
Daca furnizorul nu a respectat conditiile de deblocare mentionate în contract te poti adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.  În aceasta situatie, ANCOM poate oferi consiliere si mediere, neputând însa sanctiona furnizorul.
 

Desi operatorii de retele mobile si-au asumat Codul de conduita, documentul nu are valoare de lege. Prin urmare, ANCOM nu poate sanctiona un furnizor pentru nerespectarea acestuia.

 

 

 

 

 

 

  
 
 
 
 
 
  
 
 
   
 
Formulare