Utilizatori

Deblocarea telefoanelor codate

Daca telefonul achizitionat īmpreuna cu serviciul de telefonie este codat īn retea, trebuie sa ai aceasta informatie īn contract. Totodata, trebuie sa gasesti īn contract si informatii cu privire la posibilitatea si conditiile de deblocare a terminalului.
 
Pe de alta parte, conditiile standard minime de deblocare a terminalelor codate īn retelele de comunicatii mobile au fost stabilite printr-un Cod de conduita, adoptat de toti operatorii de telefonie mobila din Romānia.
 
Conform Codului de conduita, 
 
  • Poti solicita deblocarea terminalului cānd īl cumperi sau oricānd dupa aceea, pe baza facturii fiscale sau a certificatului de garantie al terminalului.
  • Daca vei cumpara doar terminalul, fara alte servicii de comunicatii electronice, operatorul īti decodeaza gratuit terminalul achizitionat.
  • Daca ai obtinut terminalul īntr-un pachet promotional sau la un pret preferential si vrei sa īl decodezi īnainte de expirarea perioadei minime prevazute īn  contractul īncheiat cu operatorul, va trebui sa achiti atāt tariful pentru operatiunea de deblocare, cāt si suma stabilita ca penalitate pentru īncetarea anticipata a contractului.
  • Daca perioada minima contractuala a expirat, platesti doar tariful de deblocare. Atentie! Tariful de deblocare este stabilit de fiecare operator īn parte.
  • Deblocarea se realizeaza īn maxim 15 zile lucratoare de la īnregistrarea solicitarii.
  • Operatorii vor debloca numai telefoanele care nu au depasit durata medie de utilizare mentionata de producator īn certificatul de garantie. Deblocarea terminalelor mai vechi se va realiza numai īn masura īn care operatorii dispun de resursele tehnice necesare.
 
Ce, cum si unde reclami
 
Daca telefonul cumparat odata cu serviciul de telefonie este blocat īn retea si nu ai īn contract nicio informatie despre acest lucru, ANCOM poate lua masuri. Vezi cum ne poti transmite o sesizare. Consulta sectiunea Sesizeaza ANCOM!
 
Daca furnizorul nu a respectat conditiile de deblocare mentionate īn contract te poti adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.  Īn aceasta situatie, ANCOM poate oferi consiliere si mediere, neputānd īnsa sanctiona furnizorul.
 

Desi operatorii de retele mobile si-au asumat Codul de conduita, documentul nu are valoare de lege. Prin urmare, ANCOM nu poate sanctiona un furnizor pentru nerespectarea acestuia.

 

 

 

 

 

 

  
 
 
 
 
 
  
 
 
   
 
Formulare