Utilizatori

Facturarea serviciului de internet

În cazul în care planul tarifar de care beneficiezi presupune o contorizare şi o taxare a traficului efectuat, te sfătuim să fii atent la toate tarifele menţionate în contract (preferenţiale sau standard) şi la setările terminalului utilizat.
 
Înainte de a utiliza serviciul, verifică:
 
  • setările terminalului (telefon, notebook, tabletă);
  • modul de funcţionare a contoarele de trafic instalate în echipament (de exemplu, unitatea de măsură);
  • dacă ai instalate programe care sunt setate să se conecteze automat pentru realizarea de actualizări, verificare periodică a mesajelor electronice etc.;
  • dacă setările telefonului mobil permit conectarea accidentală la internet/wap.
 
În general, serviciul de cost control pus la dispoziţia utilizatorilor de operatori are caracter orientativ.
                                                                                                                                
Atenţie! În cazul în care utilizezi o conexiune wireless gratuită verifică periodic dacă mai foloseşti această conexiune pentru că, în funcţie de modelul telefonului tău, poţi fi conectat automat la reţeaua furniorului tău în cazul în care semnalul reţelei wireless gratuite se pierde şi astfel poţi înregistra costuri suplimentare.
 
 
Ce trebuie să mai ştii
  • neprimirea facturii nu te exonerează de plata acesteia;
  • dacă nu ai achitat factura în termenul scadent poţi plăti penalităţi, ţi se poate suspenda serviciul sau chiar înceta contractul, dar obligaţiile de plată nu se anulează;
  • în cazul supendării serviciului ţi se poate solicita o taxă de reconectare;
 
Furnizorul tău îţi va emite o factură nedetaliată pentru serviciul oferit.
Ai dreptul să ceri furnizorului tău o factură detaliată, fie că ai un abonament sau foloseşti o cartelă preplatită, pentru a vedea modul în care ţi-au fost tarifate serviciile utilizate. Unii operatori eliberează factura detaliată contra cost. De asemenea, există posibilitatea să o primeşti în format electronic sau să o accesezi on-line.
Factura detaliată trebuie să conţină, printre altele, informaţii privind numărul de ore/volumul de trafic inclus în abonament (limita de trafic), precum şi traficul suplimentar efectuat.
 

Factura detaliată trebuie să conţină următoarele informaţii:

  • perioada de tarifare;
  • tariful lunar perceput pentru abonament şi tariful pentru traficul suplimentar, dacă este cazul;
  • tarife pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare, dacă este cazul;
  • tarife pentru închiriere/furnizare echipamente, dacă este cazul;
  • alte tarife pentru servicii suplimentare, dacă este cazul;
  • gratuităţile/reducerile tarifare de care ai beneficiat şi modul de aplicare a acestora, dacă este cazul;
  • suma totală tarifată, inclusiv TVA;
  • un număr de telefon la care poţi solicita informaţii suplimentare cu privire la factura detaliată;
  • cursul de schimb valutar aplicat, dacă este cazul.
 
În plus față de informațiile de mai sus,  pentru internetul mobil sau pentru cazurile în care traficul este limitat se vor preciza şi:
  • data şi ora începerii fiecărei sesiuni de date, volumul de trafic consumat/sesiune, tariful total aplicat pentru sesiune/grup de sesiuni, în funcţie de unitatea de tarifare;
  • numărul de ore/volumul de trafic inclus în abonament (limita de trafic), precum şi traficul suplimentar generat prin depăşirea numărului de ore/volumului de trafic inclus în abonament, diferenţiat în funcţie de perioada din zi/săptămână în care se realizează accesul la internet, dacă este cazul;
  • unitatea minimă de contorizare a traficului, precum şi modalitatea de rotunjire a unei sesiuni, dacă este cazul;
  • tariful aplicabil pe unitatea minimă utilizată pentru contorizarea traficului.
 
Ce, cum şi unde reclami
 
Dacă vrei să-i reclami furnizorului facturarea serviciului, te sfătuim să consulţi Procedura de soluţionare a reclamaţiilor, document ce trebuie să se regăsească pe site-ul furnizorului.
 
Notă! Pentru fiecare reclamaţie pe care o faci, furnizorul trebuie să-ţi comunice un număr de înregistrare.
 
Atenţie! Verifică în contract dacă furnizorul acceptă neplata facturii contestate până la soluţionarea reclamaţiei sau solicită plata întregii facturi până la data scadentă, urmând ca în cazul soluţionării favorabile a sesizării să-ţi returneze suma contestată (de regulă, prin reducerea următoarei facturi).
 
În cazul în care esti nemulţumit de rezolvarea sesizării adresate furnizorului, te poţi adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
În această situaţie, ANCOM poate oferi consiliere şi mediere, neputând însă sancţiona furnizorul. Consultă secţiunea Sesizează ANCOM.
 

Facturarea incorectă poate avea mai multe cauze. Nerespectarea de către furnizor a ofertei de care beneficiezi, datorată unor erori umane, poate fi una dintre ele. În general, centralele operatorilor sunt sisteme digitale, securizate, ai căror parametri sunt verificaţi permanent, ceea ce reduce semnificativ posibilitatea apariţiei unor erori de taxare a traficului de date cauzată de centrala operatorilor. Pe de altă parte, prevederile legale în vigoare nu abilitează ANCOM să efectueze verificări cu privire la corectitudinea înregistrării traficului de centrala operatorului şi nici să solicite acestuia să îi pună la dispoziţie conţinutul comunicărilor efectuate de clienţi pentru verificarea corectitudinii facturării serviciilor.

  
 
 
 
 
 
  
 
 
   
 
Formulare