Utilizatori

Spam

Notiunea de „spam” desemneaza un fenomen ce consta īn transmiterea masiva si uneori repetata a mesajelor electronice nesolicitate, mesaje avānd de cele mai multe ori caracter comercial, de publicitate pentru produse si servicii. Termenul de ”spam” nu se reduce numai la comunicarile comerciale nesolicitate (spam comercial), ci se aplica si altor comunicari electronice, unele fiind chiar tentative de frauda electronica cu implicatii grave (precum divulgarea unor date personale, numere de conturi bancare, coduri de identificare etc.)  Īn general, expeditorul unor astfel de mesaje nesolicitate īsi deghizeaza ori īsi ascunde identitatea. Desi, spam-ul este asociat, de regula, cu transmiterea de mesaje prin intermediul postei electronice, acest fenomen poate fi atribuit si forumurilor de discutie sau mesajelor instantanee.
Conform legislatiei īn vigoare, transmiterea de mesaje comerciale prin intermediul postei electronice trebuie realizata numai cu acceptul destinatarului acestora. De asemenea, daca ti-ai dat acceptul sa primesti periodic astfel de mesaje, trebuie sa ti se ofere posibilitatea de a te dezabona.
 
Ce, cum si unde reclami
 
Daca primiti mesaje comerciale prin e-mail fara acordul dvs. prealabil, puteti trimite o plāngere catre Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal. Mai multe detalii privind transmiterea unei astfel de plāngeri catre aceasta instituție sunt disponibile pe www.dataprotection.ro, secțiunea Plāngeri și Sesizari. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
  
 
 
   
 
Formulare