Utilizatori

Facturarea serviciului de televiziune

Furnizorul tau īti va emite o factura nedetaliata pentru serviciul oferit.
 
Ai dreptul sa ceri furnizorului tau o factura detaliata, pentru a vedea modul īn care ti-au fost tarifate serviciile utilizate. Unii operatori elibereaza factura detaliata contra cost. De asemenea, exista posibilitatea sa o primesti īn format electronic sau sa o accesezi on-line.
 
Factura detaliata trebuie sa contina, printre altele, informatii privind tariful lunar perceput pentru abonament, precum si perioada de facturare.
 
 
Ce trebuie sa mai stii
  • neprimirea facturii nu te exonereaza de plata acesteia;
  • daca nu ai achitat factura īn termenul scadent poti plati penalitati, ti se poate suspenda serviciul sau chiar īnceta contractul, dar obligatiile de plata nu se anuleaza;
  • īn cazul supendarii serviciului ti se poate solicita o taxa de reconectare;
 
Factura detaliata trebuie sa contina urmatoarele informatii:
·         perioada de tarifare;
·         tariful lunar perceput pentru abonament;
·         tarifele percepute pentru conectare/instalare/reconectare/ deconectare, daca este cazul;
·         tarifele percepute pentru īnchiriere/furnizare echipamente, daca este cazul;
·         alte tarife pentru servicii suplimentare, daca este cazul;
·         gratuitatile/reducerile tarifare de care ai beneficiat si modul de aplicare a acestora, daca este cazul;
·         suma totala tarifata, inclusiv TVA;
·         un numar de telefon īn cazul īn care utilizatorul vrea sa solicite informatii suplimentare cu privire la factura detaliata;
·         cursul de schimb valutar aplicat, daca este cazul.
 
Ce, cum si unde reclami
Daca vrei sa-i reclami furnizorului facturarea serviciului, te sfatuim sa consulti Procedura de solutionare a reclamatiilor, document ce trebuie sa se regaseasca pe site-ul furnizorului.
 
Nota! Pentru fiecare reclamatie pe care o faci, furnizorul trebuie sa-ti comunice un numar de īnregistrare.
 
Atentie! Verifica īn contract daca furnizorul accepta neplata facturii contestate pāna la solutionarea reclamatiei sau solicita plata īntregii facturi pāna la data scadenta, urmānd ca īn cazul solutionarii favorabile a sesizarii sa-ti returneze suma contestata (de regula, prin reducerea urmatoarei facturi).
 
Īn cazul īn care esti nemultumit de rezolvarea sesizarii adresate furnizorului, te poti adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
 
Īn aceasta situatie, ANCOM poate oferi consiliere si mediere, neputānd īnsa sanctiona furnizorul. Consulta sectiunea Sesizeaza ANCOM.
 
Facturarea incorecta poate avea mai multe cauze. Nerespectarea de catre furnizor a ofertei de care beneficiezi, datorata unor erori umane, poate fi una dintre ele. Īn general, centralele operatorilor sunt sisteme digitale, securizate, ai caror parametri sunt verificati permanent, ceea ce reduce semnificativ posibilitatea aparitiei unor erori de taxare. Pe de alta parte, prevederile legale īn vigoare nu abiliteaza ANCOM sa efectueze verificari cu privire la corectitudinea īnregistrarii traficului de centrala operatorului.
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
  
 
 
   
 
Formulare