Utilizatori

Facturarea serviciului de televiziune

Furnizorul tău īti va emite o factura nedetaliată pentru serviciul oferit.
 
Ai dreptul să ceri furnizorului tău o factură detaliată, pentru a vedea modul īn care ți-au fost tarifate serviciile utilizate. Unii operatori eliberează factura detaliată contra cost. De asemenea, există posibilitatea să o primești īn format electronic sau să o accesezi on-line.
 
Factura detaliată trebuie să conțină, printre altele, informații privind tariful lunar perceput pentru abonament, precum și perioada de facturare.
  
Ce trebuie să mai știi:
  • neprimirea facturii nu te exonereaza de plata acesteia;
  • dacă nu ai achitat factura īn termenul scadent poți plăti penalități, ți se poate suspenda serviciul sau chiar īnceta contractul, dar obligațiile de plată nu se anulează;
  • īn cazul supendarii serviciului ți se poate solicita o taxă de reconectare; 
Factura detaliată trebuie să conțină următoarele informații:
  • perioada de tarifare;
  • tariful lunar perceput pentru abonament;
  • tarifele percepute pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare, dacă este cazul;
  • tarifele percepute pentru īnchiriere/furnizare echipamente, dacă este cazul;
  • alte tarife pentru servicii suplimentare, dacă este cazul;
  • gratuitățile/reducerile tarifare de căre ai beneficiat și modul de aplicare a acestora, dacă este cazul;
  • suma totală tarifată, inclusiv TVA;
  • un număr de telefon īn cazul īn care utilizatorul vrea să solicite informatii suplimentare cu privire la factura detaliată;
  • cursul de schimb valutar aplicat, dacă este cazul.

Ce, cum si unde reclami

Daca vrei să-i reclami furnizorului facturarea serviciului, te sfătuim să consulti Procedura de solutionare a reclamatiilor, document ce trebuie să se regăsească pe site-ul furnizorului.

Notă! Pentru fiecare reclamație pe care o faci, furnizorul trebuie să-ți comunice un numar de īnregistrare.

Atenție! Verifică īn contract dacă furnizorul acceptă să nu plătești factura/suma contestată pānă la soluţionarea reclamaţiei sau solicită plata īntregii facturi pānă la data scadentă, urmānd ca īn cazul soluţionării favorabile a sesizării să-ţi returneze suma contestată (de regulă, prin reducerea următoarei facturi).
 
Facturarea incorecta poate avea mai multe cauze. Nerespectarea de către furnizor a ofertei de care beneficiezi, datorată unor erori umane, poate fi una dintre ele. Īn general, centralele operatorilor sunt sisteme digitale, securizate, ai caror parametri sunt verificați permanent, ceea ce reduce semnificativ posibilitatea apariției unor erori de taxare. Pe de altă parte, prevederile legale īn vigoare nu abilitează ANCOM să efectueze verificări cu privire la corectitudinea īnregistrării traficului de centrala operatorului. 
 
Īn cazul īn care ești nemultumit de rezolvarea sesizării adresate furnizorului, te poți adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.

Īn aceasta situatie, ANCOM poate oferi consiliere și mediere, neputānd īnsă sancționa furnizorul. Consultă secțiunea Sesizeaza ANCOM.

 

  
 
 
 
 
 
  
 
 
   
 
Formulare