Utilizatori

Cum te informezi

Piața telecom este una dinamică, concurența făcānd să apară mereu oferte noi, atractive pentru utilizatori. Totuși, acestea sunt foarte complexe, nu numai pentru că includ termeni tehnici, ci şi pentru că pun „la pachet” mai multe servicii, bonusuri, opţiuni şi echipamente.
De aceea, ANCOM a luat măsuri pentru a crește transparența ofertelor:
* obligă furnizorii să īți ofere informații accesibile, detaliate, corecte, inteligibile și relevante. Detalii aici.
* a pus la dispoziția publicului aplicația Veritel.ro, o platformă interactivă care realizează, pe baza opţiunilor introduse de utilizatori, analize comparative ale planurilor tarifare existente pe piaţă, oferind un clasament al celor mai avantajoase oferte din punct de vedere al preţului.
Decizia de a alege un anumit furnizor sau o ofertă trebuie să fie una informată. Ai mai multe modalități de a afla informații despre servicii și ofertă īnainte de a īncheia un contract.
Prima cale de a te informa este să accesezi site-urile operatorilor, unde poți găsi toate detaliile referitoare la oferta publică pentru serviciile de telefonie, precum și oferta de echipamente.
ANCOM a acordat o atenție sporită informațiilor ce trebuie să se regăsească pe site-urile furnizorilor și modului de prezentare a acestora, pentru a putea fi parcurse cu ușurință.
Astfel, pe site-urile furnizorilor vei găsi următoarele informații:
Planurile tarifare existente īn oferta comercială
Acestea vor fi publicate īn cadrul aceleiași secțiuni de pe site sau a secțiunilor aferente diverselor servicii furnizate.
Notă! Planurile tarifare retrase din oferta publică, dar care mai sunt utilizate de abonați, vor rămāne disponibile īntr-o arhivă, fiind indicată perioada de valabilitate a acestora.
Informații relevante despre ofertă
- contravaloarea abonamentului
- numărul de minute/SMS-uri incluse īn abonament
- toate tarifele și modul īn care sunt aplicate
- extraopțiuni, bonusuri, discounturi oferite
- prețul și caracteristicile echipamentului, dacă este cazul
- eventuale limitări aplicate de furnizori (de exemplu, anumite praguri stabilite de aceștia prin care este condiționată/ limitată utilizarea beneficiilor incluse)
- durata contractuală sau variantele de durate minime contractuale propuse
- penalitățile aplicabile īncetării anticipate a contractului
Informațiile trebuie să fie prezentate concis, īntr-un singur loc, la accesarea fiecărui plan tarifar.
Condițiile de furnizare a serviciilor
- activarea, suspendarea și reconectarea serviciilor
-condițiile de modificare a contractului
- datele de contact ale serviciului de relaţii cu clienţii şi ale serviciului care oferă asistenţă tehnică
- alte servicii suplimentare oferite
Contractul-cadru
Toate documentele care alcătuiesc contractul-cadru sunt publicate la loc vizibil.  
Diversele ediții ale contractului-cadru vor fi disponibile pe pagina furnizorului, īn cadrul unei arhive.
Proceduri de măsurare și gestionare a traficului și politica de utilizare a serviciilor
Acestea sunt disponibile īn cadrul unor secțiuni dedicate. Tot aici vei găsi și o descriere detaliată a impactului acestor proceduri asupra calității serviciului.
Aria de furnizare a serviciilor
Găsești īntr-un loc ușor accesibil o secțiune dedicată ariei de furnizare a serviciilor.
Notă! Īn cazul telefoniei mobile ia īn calcul că hărţile reflectă acoperirea din exteriorul clădirilor și valorile sunt orientative, nefiind garantate. Poţi opta la īnceput pentru o cartelă preplătită pentru a verifica acoperirea şi calitatea serviciului.
Procedura privind soluţionarea reclamaţiilor utilizatorilor finali
-modalităţile prin care poți īnainta o reclamaţie
- termenele maxime de soluționare a diverselor tipuri de sesizări
- despăgubirile aplicabile pentru nerespectarea termenului de răspuns la reclamație
- căi de contestare a soluției comunicate
 
ANCOM va derula campanii de verificare a modului īn care furnizorii respectă aceste reguli de informare, dar dacă observi lipsa vreunei informații relevante de pe pagina de internet a unui furnizor, este important să ne-o semnalezi.  
Dacă un furnizor nu are pagină proprie de internet poți să ceri informații complete despre oferta comercială curentă sau planurile tarifare retrase, iar furnizorul are obligația să ți le ofere īn scris sau pe un alt suport durabil (de exemplu, prin e-mail).
Obligaţiile de informare se referă și la informațiile pe care reprezentanții furnizorului ți le oferă la momentul īncheierii contractului īn spațiul comercial sau telefonic. Astfel, dacă ceri informaţii punctuale despre oferta comercială a furnizorului, trebuie să le primești verbal sau, dacă dorești, īn formă tipărită ori īn formă electronică.
Nu trebuie să semnezi contractul pe loc. Poți solicita un exemplar al contractului-cadru pe care īl poți lua acasă pentru a-l studia cu atenție. Dacă vrei, poți cere să primești contractul/condițiile de utilizare a serviciilor prin e-mail.
 
Satisfacția ta față de serviciul de telefonie utilizat va fi direct legată de cāt de informată a fost alegerea furnizorului și a ofertei. Te sfătuim să ceri furnizorilor toate informațiile de care ai nevoie și să ai un rol activ īn procesul de informare.
 
Utilizează periodic comparatorul de oferte VERITEL!
  
 
 
 
 
 
  
 
 
   
 
Formulare