Comunicate de presă

Vine Black Friday - ești pregătit să alegi oferta de telefonie sau internet potrivită

19.11.2015
Întrucât urmează o perioadă în care furnizorii de servicii de comunicații electronice lansează oferte promoționale, ANCOM îi sfătuiește pe utilizatori să se informeze înainte de a se decide asupra unei oferte de telefonie sau internet și să aleagă oferta care corespunde cel mai bine nevoilor lor de comunicare.  
Fie că este vorba de un smartphone sau o tabletă cu o reducere substanțială, la achiziționarea unui  abonament  pentru servicii de  telefonie sau internet ar fi bine ca utilizatorii să verifice următoarele lucruri:
  • gradul de acoperire, în cazul telefoniei È™i internetului mobil, informaÈ›ie care poate fi obÅ£inută direct din magazinele/casieriile furnizorului sau consultând hărÅ£ile de acoperire disponibile pe site-ul acestuia. HărÅ£ile reflectă acoperirea din exteriorul clădirilor ÅŸi valorile sunt orientative, nefiind garantate. Utilizatorii pot verifica È™i valoarea medie naÈ›ională a vitezei serviciului de internet sau valoarea medie a acesteia pe localitate pe www.netograf.ro, la secÈ›iunea Statistici;
  • dacă serviciul este disponibil în zona lor, în cazul telefoniei È™i internetului la punct fix; 
  • tarifele: valoarea abonamentului lunar, dacă aceasta este disponibilă doar pentru un serviciu sau pentru un pachet de servicii, tariful pentru utilizarea/închirierea unor echipamente adiÅ£ionale (dacă este cazul), tarife pentru apeluri internaÅ£ionale;
  • câte minute/SMS-uri/trafic include abonamentul, în ce reÅ£ele pot fi folosite, în ce ordine vor fi consumate ÅŸi ce tarife se aplică după consumarea lor;
  • perioada minimă pentru care se angajează să nu renunÅ£e la contract;
  • taxele pe care ar trebui să le plătească dacă renunţă la contract înainte de termen;
  • termenul de instalare/activare a serviciului;
  • cum poate fi anunÅ£ată o defecÅ£iune ÅŸi în ce termen se remediază;
  • la ce despăgubiri au dreptul dacă furnizorul nu respectă anumite clauze contractuale;
  • dacă telefonul achiziÅ£ionat împreună cu serviciul este codat în reÅ£ea;
  • unitatea minimă de taxare a traficului de internet (de exemplu, 1 KB, 10 KB, 1 MB etc.);
  • dacă ÅŸi în ce condiÅ£ii furnizorul poate bloca sau tarifa suplimentar accesul la anumite aplicaÅ£ii (de tip VoIP, file-sharing etc.);
  • condiÅ£iile de suspendare, respectiv reconectare a serviciului în caz de suspendare, precum ÅŸi tarifele aplicabile.
Mai multe detalii despre serviciile de telefonie, internet È™i televiziune se găsesc în InfoCentrul ANCOM, aici.Â