ANCOM

Întrebări frecvente

1. Cum aflu ce furnizori oferă servicii de telefonie fixă/internet fix/televiziune în localitatea mea?

2. Ce este portabilitatea?

3. Pot să portez numărul pe o cartelă prepay dacă acum am abonament?

4. Înainte de a porta un număr trebuie să reziliez contractul încheiat cu furnizorul la care renunț?

5. Am solicitat portarea unui număr și am primit o factură cu penalități de la furnizorul la care am renunțat. E legal?

6. De ce nu pot să sun în altă rețea de telefonie?

7. Furnizorul nu mi-a răspuns în scris la reclamație, în termen de 30 de zile. Cui mă pot adresa?

8. Un furnizor doreşte să execute lucrări de cablare în blocul nostru. Cum trebuie să procedăm?

9. A fost instalată o antenă GSM pe terasa blocului în care locuiesc și sunt îngrijorat cu privire la efectele câmpurilor electromagnetice generate de aceasta. Ce pot să fac?

10. Este legal să comercializez/utilizez aparate de bruiaj (jammere, izolatoare de semnal)?

11. Cineva mi-a solicitat telefonic să transmit un SMS/tastez un cod pe telefonul meu mobil/comunic anumite date personale. Ce pot face dacă am dat curs unei astfel de solicitări?

12. Pot solicita unui operator deblocarea telefonului codat în reţeaua sa

13. Am transmis de pe telefonul mobil un singur SMS şi în factura detaliată apar mai multe. De ce?

14. Vreau să renunț la abonament și să păstrez numărul în regim prepay, iar furnizorul îmi refuză cererea. Ce pot să fac?

15. Pe factură mi-a apărut un cost suplimentar pentru un apel/SMS către un număr scurt. Al cui este acest număr?

16. Am sunat la un serviciu de informații privind abonații și am fost taxat pentru o durată mai mare decât cea în care am solicitat și mi s-au oferit informații privind numărul. De ce?

17. Nu pot să iau legătura cu un operator când sun la serviciul de relații cu clienții al furnizorului. Ce fac?

18. Cum verific corectitudinea unei facturi emise de furnizorul meu de telefonie/internet?

19. Furnizorul îmi solicită o taxă pentru emiterea facturii pe hartie deși o trimite gratuit prin e-mail sau online. Ce pot să fac dacă nu sunt de acord să plătesc taxa?

20. Deși nu am beneficiat de un telefon gratuit, furnizorul îmi solicită plata unor penalități de încetare a contractului. E legal?

21. Am anunțat furnizorul că doresc încetarea contractului, dar primesc în continuare facturi. Cum procedez?

22. Urmăresc des un anumit post de televiziune și furnizorul a scos canalul respectiv din grilă. Pot să reziliez contractul?

23. Am aflat din presă că au scăzut tarifele de interconectare pentru apeluri. De ce nu s-au micșorat și tarifele din factură?

24. Am fost sunat de un operator, mi s-a propus o ofertă și am acceptat-o, dar nu am semnat niciun contract. Mă pot răzgandi?

25. Pot încheia un contract acasă/la sediul firmei?

26. Am semnat un contract pe o perioadă minimă de 12 luni și a doua zi m-am răzgandit. Furnizorul e obligat să accepte rezilierea noului contract fără plata unor penalități?

27. E obligat operatorul să mă anunțe sau să îmi întrerupă serviciile dacă am consumat traficul/minutele incluse în abonament?

28. Nu am semnal la domiciliul meu și nu pot să utilizez telefonul mobil. Ce pot să fac?

29. Nu pot să utilizez aplicații VoIP deși am un abonament pentru serviciul de acces la internet mobil. E normal?

30. Am primit un colet deteriorat. Cui mă pot adresa?

  
 
 
 
 
 
  
 
 
   
 
Formulare