ANCOM

Īntrebări frecvente

1. Cum aflu ce furnizori oferă servicii de telefonie fixă/internet fix/televiziune īn localitatea mea?

2. Ce este portabilitatea?

3. Pot să portez numărul pe o cartelă prepay dacă acum am abonament?

4. Īnainte de a porta un număr trebuie să reziliez contractul īncheiat cu furnizorul la care renunț?

5. Am solicitat portarea unui număr și am primit o factură cu penalități de la furnizorul la care am renunțat. E legal?

6. De ce nu pot să sun īn altă rețea de telefonie?

7. Furnizorul nu mi-a răspuns īn scris la reclamație, īn termen de 30 de zile. Cui mă pot adresa?

8. Un furnizor doreşte să execute lucrări de cablare īn blocul nostru. Cum trebuie să procedăm?

9. A fost instalată o antenă GSM pe terasa blocului īn care locuiesc și sunt īngrijorat cu privire la efectele cāmpurilor electromagnetice generate de aceasta. Ce pot să fac?

10. Este legal să comercializez/utilizez aparate de bruiaj (jammere, izolatoare de semnal)?

11. Cineva mi-a solicitat telefonic să transmit un SMS/tastez un cod pe telefonul meu mobil/comunic anumite date personale. Ce pot face dacă am dat curs unei astfel de solicitări?

12. Pot solicita unui operator deblocarea telefonului codat īn reţeaua sa

13. Am transmis de pe telefonul mobil un singur SMS şi īn factura detaliată apar mai multe. De ce?

14. Vreau să renunț la abonament și să păstrez numărul īn regim prepay, iar furnizorul īmi refuză cererea. Ce pot să fac?

15. Pe factură mi-a apărut un cost suplimentar pentru un apel/SMS către un număr scurt. Al cui este acest număr?

16. Am sunat la un serviciu de informații privind abonații și am fost taxat pentru o durată mai mare decāt cea īn care am solicitat și mi s-au oferit informații privind numărul. De ce?

17. Nu pot să iau legătura cu un operator cānd sun la serviciul de relații cu clienții al furnizorului. Ce fac?

18. Cum verific corectitudinea unei facturi emise de furnizorul meu de telefonie/internet?

19. Furnizorul īmi solicită o taxă pentru emiterea facturii pe hartie deși o trimite gratuit prin e-mail sau online. Ce pot să fac dacă nu sunt de acord să plătesc taxa?

20. Deși nu am beneficiat de un telefon gratuit, furnizorul īmi solicită plata unor penalități de īncetare a contractului. E legal?

21. Am anunțat furnizorul că doresc īncetarea contractului, dar primesc īn continuare facturi. Cum procedez?

22. Urmăresc des un anumit post de televiziune și furnizorul a scos canalul respectiv din grilă. Pot să reziliez contractul?

23. Am aflat din presă că au scăzut tarifele de interconectare pentru apeluri. De ce nu s-au micșorat și tarifele din factură?

24. Am fost sunat de un operator, mi s-a propus o ofertă și am acceptat-o, dar nu am semnat niciun contract. Mă pot răzgandi?

25. Pot īncheia un contract acasă/la sediul firmei?

26. Am semnat un contract pe o perioadă minimă de 12 luni și a doua zi m-am răzgandit. Furnizorul e obligat să accepte rezilierea noului contract fără plata unor penalități?

27. E obligat operatorul să mă anunțe sau să īmi īntrerupă serviciile dacă am consumat traficul/minutele incluse īn abonament?

28. Nu am semnal la domiciliul meu și nu pot să utilizez telefonul mobil. Ce pot să fac?

29. Nu pot să utilizez aplicații VoIP deși am un abonament pentru serviciul de acces la internet mobil. E normal?

30. Am primit un colet deteriorat. Cui mă pot adresa?

  
 
 
 
 
 
  
 
 
   
 
Formulare